quadclient en verbinding EIB/homeserver

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
tomvh8
Berichten: 18
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 08:44

quadclient en verbinding EIB/homeserver

Bericht door tomvh8 »

Goedemiddag iedereen

Ik heb een control 19 en een gira homeserver 3, maar ik ondervind enkele problemen.

De verbinding via internet met de homeserver werkt, ik kan dus mijn project transfereren, maar ik heb nog een vraag ivm met de verbinding tussen de homeserver en de EIB. Dit gebuurt via een USB interface van Gira. Als ik de interface in Experte instel op USB en dan via internet de eib monitor, dan krijg ik niets te zien. Als ik de interface instel op BCU2/FT1.2 dan krijg ik bij de monitoring wel wat te zien. Ik dacht echter dat de BCU2 een seriele verbinding is en geen USB?

Mijn tweede probleem stelt zich bij het openen van de quadclient, als ik deze open krijg ik de melding: connection error. Ik heb hier al wat over opgezocht en dan vond ik dat het met de instellingen van het design te maken zou kunnen hebben. Daar heb wat mee geprobeerd, maar ik blijf de connection error hebben. (in project settings interface design heb ik: D1366x768V, in QC config zijn alle designs aangevinkt en in de quadclient config editor heb ik screen size height 1366 en screen size width 768) Doe ik hier iets verkeerd mee of zou deze connection error met iets anders te maken hebben?

Alvast dank

Tom
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: quadclient en verbinding EIB/homeserver

Bericht door Dré »

In HS Expert staat mijn verbinding gewoon op USB.
Wanneer ik dan via ETS de bus monitor, maar ik via de HS Expert verbinding doormiddel van een Ethernet verbinding.

in de bijlage is te zien wat mijn instellingen zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Probeer deze is te volgen voor HS Expert

En deze voor ETS
Over de Client kloppen jou inlognaam en wachtwoord er bij wel exact inclusief de hoofdletters?
en heb je voor de cliënt wel rechten met die gebruiker?

Succes.
tomvh8
Berichten: 18
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 08:44

Re: quadclient en verbinding EIB/homeserver

Bericht door tomvh8 »

Met je screenshots heb ik de verbinding tussen ets en hs in orde kunnen brengen. Momenteel heb ik de gira app op iphone al werkende gekregen. Enkel de quadclient wil nog niet meewerken :(

Als ik nu de quadclient open krijg ik de connection error niet meer, dat is dus al opgelost, maar blijf ik op de 'connecting client' pagina staan. Het programma opent dus niet verder
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: quadclient en verbinding EIB/homeserver

Bericht door Dré »

Heb jij dan in de Qlient config ook de juiste instellingen gezet, zoals IP adres, inlognaam wachtwoord en de resolutie?
Plaats reactie