Waar vind ik de info om thuis te geraken in de materie

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
DeDuke
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 20:07

Waar vind ik de info om thuis te geraken in de materie

Bericht door DeDuke »

Wat fijn dat er een forum is al deze! Waarschijnlijk het vertrekpunt voor mij om wat meer thuis te geraken in KNX / Domotica.

Eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Doekele, en woon in Tilburg (NL). Daar heb ik in 2014 een huis gekocht waar al het licht wordt geregeld via domitica (enkel licht dus). Via een knx in mijn stoppenkast, and software/app van i2Control bedienen wij onze verlichting beneden. Maar net als anderen hier, raakt alles verouderd, en laat de oorspronkelijke installateur niets meer van zich horen.

Ik werk zelf in de IT, niet als programmeur, maar ben dus ook niet helemaal vreemd in de wereld. Ik ben dus opzoek naar de middelen en een manier om onze huidige app te vervangen door een nieuwe. De huidige i2 Control heeft geen support meer, en werkt niet echt lekker meer op de devices. Daarbij is het een heel omslachtig ontwerp.

Ik heb overigens wel alle software en licenties van de vorige bewoner gekregen, en het lukt dus ook wel om de App op de devices werkend te krijgen, maar toch zou ik wel eens wat anders willen proberen.

Wat is het beste startpunt om me in te lezen naar de mogelijkheden, en hoe het precies allemaal werkt? Wat zouden jullie voor info van mij nodig hebben om een goed advies te kunnen geven?

Alvast bedankt voor al jullie antwoorden!!! En uiteraard met een groet,

Doekele
Arganox
Berichten: 15
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 09:32

Re: Waar vind ik de info om thuis te geraken in de materie

Bericht door Arganox »

Beste Doekele,

Ik heb persoonlijk veel gehad aan het youtube kanaal van KNX om van start te gaan alsook dit forum en enkele threads op Tweakers.net.

https://www.youtube.com/channel/UCzgvGO ... dIv0lLt1zw