Gira Keyless in

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Agapi
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 16 sep 2022, 08:30

Gira Keyless in

Bericht door Agapi »

Hoi,

Voor onze nieuwbouw nemen we een zelfbouwpakket af bij een firma die een knx installatie aanbiedt.
We hebben een deur met een motorslot en ik had hier graag een Gira Keyless In op aangesloten. De firma waar we het zelfbouwpakket bij afnemen biedt dit niet aan.

Zou iemand mij kunnen zeggen welke bekabeling ik hier voor moet leggen? Momenteel ligt er vanaf de plaats van de keypad naar de elektriciteitskast een SSV 8x0,8 mm² en een UTP kabel op aanraden van deze firma. Vanaf het motorslot ligt er ook een SSV 8x0,8 mm² kabel naar de elektriciteitskast en deze gingen ze aansluiten op een schakelactor.

Ik had eerder verwacht dat ik die keyless in in dezelfde kring als alle schakelaars had moeten aansluiten (de knx eib-kabel).

Zou iemand kunnen bevestigen dat ik met de bekabeling die er nu ligt voldoende is?

De bedoeling zou zijn om na verloop van tijd zelf nog een Gira homeserver aan deze installatie toe te voegen waarin ik wat logica ga schrijven om het motorslot te laten werken met die Keyless in. Momenteel ben ik echter nog een complete leek en zou ik graag bevestiging hebben over de kabels voor de pleisterwerken beginnen.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Gira Keyless in

Bericht door Dré »

nee dit is geen knx component, dus de knx bus hoeft hier niet langs te lopen.

zie hier de beknopte handleiding.
https://partner.gira.com/data3/55511120.pdf
Plaats reactie