Hoi,
Ik zoek voor mijn dressing een eenvoudige schakelaar (één lichtpunt te bedienen), waar ook een bewegingssensor op zit, zodat het licht ook bij schemer automatisch aan/uit gaat. Hij wordt dus niet gepositioneerd ergens boven in een hoek, maar echt op de plaats waar anders die klassieke schakelaar staat.
Iemand een idee?
Schakelaar en bewegingsmelder in één
-
Re: Schakelaar en bewegingsmelder in één
Kan me niet herinneren zoiets in KNX gezien te hebben.
Denk dat het vlugger is er even een tweede doos bij te plaatsen.
Denk dat het vlugger is er even een tweede doos bij te plaatsen.
Edwin
-
Hoi,
Ik probeer twee inbouwdoosjes te vermijden, omdat dit op die plaats niet handig is (en ik vind het ook niet esthetisch).
Ik kom net deze tegen:
http://www.gira.de/gebaeudetechnik/prod ... lter2.html
Ik zie daar een "on/off" knop staan, maar ik kan er niet uit afleiden of je hiermee de bewegingsmelder zelf aan/uit schakelt, of dat je hier iets anders mee kan schakelen. Iemand een idee?
Ik probeer twee inbouwdoosjes te vermijden, omdat dit op die plaats niet handig is (en ik vind het ook niet esthetisch).
Ik kom net deze tegen:
http://www.gira.de/gebaeudetechnik/prod ... lter2.html
Ik zie daar een "on/off" knop staan, maar ik kan er niet uit afleiden of je hiermee de bewegingsmelder zelf aan/uit schakelt, of dat je hier iets anders mee kan schakelen. Iemand een idee?
Dat is geen KNX sensor
De aan/uit schakelt de sensor uit.
Volgens mij ook voor een montage hoogte van 2,2m bedoelt.
De aan/uit schakelt de sensor uit.
Volgens mij ook voor een montage hoogte van 2,2m bedoelt.
Edwin
-
Jammer! Ik dacht dat alle bewegingsmelders van Gira te gebruiken waren in een KNX installatie...
Dat kan ook, maar dan met een ingangsmodule, die wel 230v aan kan, maar egfdevos zij ook dat hij de sensor aan/uit schakelt dus heb je er volgens mij nog weinig aan.
Wat is eigenlijk je doel, dat het ligt aan gaat bij schemering of bij beweging en schemering? met daarbij 1 extra schakelaar voor een ander doel?
Wat is eigenlijk je doel, dat het ligt aan gaat bij schemering of bij beweging en schemering? met daarbij 1 extra schakelaar voor een ander doel?