arcus-eds ventil 4 aansluiten
-
arcus-eds ventil 4 aansluiten
Kan mij iemand helpen,
Ik heb de arcus eds ventil 4 , dit is dus voor 4 circuits van verwarming te sturen.
Hoe sluit ik hier mijn motortjes op aan.
In het arcus component komt 24V bus aan op de rode en zwarte klem.
Op de aux. komt 24VDc aan van uit een transfo.
De motortjes hebben elk 2 draden.
Als ik in arcus component kijken zijn daar 4 aansluitklemmen in te zien.
Elke klem heeft 3 aansluitpunten: 1 = 0-12vdc linear, 2= 24 vdc -PWM , 3= ground.
Voor de bruine van het motortje zal ik op punt 2 moeten aansluiten dat is voor verwarming (PWM).
Maar de blauwe waar moet die naar toe?
Vriendelijke groeten ,
Koen
Ik heb de arcus eds ventil 4 , dit is dus voor 4 circuits van verwarming te sturen.
Hoe sluit ik hier mijn motortjes op aan.
In het arcus component komt 24V bus aan op de rode en zwarte klem.
Op de aux. komt 24VDc aan van uit een transfo.
De motortjes hebben elk 2 draden.
Als ik in arcus component kijken zijn daar 4 aansluitklemmen in te zien.
Elke klem heeft 3 aansluitpunten: 1 = 0-12vdc linear, 2= 24 vdc -PWM , 3= ground.
Voor de bruine van het motortje zal ik op punt 2 moeten aansluiten dat is voor verwarming (PWM).
Maar de blauwe waar moet die naar toe?
Vriendelijke groeten ,
Koen
Re: arcus-eds ventil 4 aansluiten
3= ground/ ground is het referentie kanaal voor de +
-
Dag Dré
Je zegt ground, maar is dat normaal niet aarding.
Ik had de bruine van de ventielen op de 2 aangesoten en dat is de 24v PWM, moet dan de blauwe op de 2 en de bruine die ik nu had aangesloten op de 3 (ground).
vriendelijke groeten
Je zegt ground, maar is dat normaal niet aarding.
Ik had de bruine van de ventielen op de 2 aangesoten en dat is de 24v PWM, moet dan de blauwe op de 2 en de bruine die ik nu had aangesloten op de 3 (ground).
vriendelijke groeten
Hoi,
De bruine draad op klem 2 (+)(24vdc PWM)
De blauwe draad op klem 3 (-)(Ground)
Er vanuit gaande dat je ventielen 24vdc zijn. Er zijn ook ventielen die 230vac zijn.
Welk type heb jij?
Groet,
Theo.
De bruine draad op klem 2 (+)(24vdc PWM)
De blauwe draad op klem 3 (-)(Ground)
Er vanuit gaande dat je ventielen 24vdc zijn. Er zijn ook ventielen die 230vac zijn.
Welk type heb jij?
Groet,
Theo.
-
Dag Theo
Merci voor het duidelijk antwoord.
Ik heb idd motortjes van 24v
Wel nog 1 vraag.
Is ground normaal niet aarding.
Vriendelijke groeten
Koen
Merci voor het duidelijk antwoord.
Ik heb idd motortjes van 24v
Wel nog 1 vraag.
Vriendelijke groeten
Koen
In elektronische circuits zijn 'ground' of GND en - (negatief) gelijkwaardig. Dit heeft dus op zich niets te maken met de aarding in een elektrisch circuit (geel-groen).
Dat ground en negatief hetzelfde potentiaal hebben is zekers niet vanzelfsprekend in een elektronisch circuit.teaser schreef:In elektronische circuits zijn 'ground' of GND en - (negatief) gelijkwaardig. Dit heeft dus op zich niets te maken met de aarding in een elektrisch circuit (geel-groen).
Edwin
Aarding is er om een veilige weg te hebben voor de stroom wanneer er een fout optreed in een apparaat.tmbconstruct schreef: Wel nog 1 vraag.
Edwin
Dat zeg ik ook niet, ik bedoel dat de termen gelijkwaardig zijn. De GND van een elektronisch circuit MAG doorgaans niet met de (echte) aarde verbonden worden.egfdevos schreef:Dat ground en negatief hetzelfde potentiaal hebben is zekers niet vanzelfsprekend in een elektronisch circuit.teaser schreef:In elektronische circuits zijn 'ground' of GND en - (negatief) gelijkwaardig. Dit heeft dus op zich niets te maken met de aarding in een elektrisch circuit (geel-groen).