KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door grindal »

Iemand al eens gedacht aan volgende oplossing ?

- N2 Helios VOIP Intercom ( incl codeklavier / camera)
- Ipad wall mount oplossing ( bv van basalte)

=> voordeel dat je zowel je knx als videophone op één toestel kan bedienen.
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door nickv »

Ik wou even dit topic terug oprakelen.

Heeft topic starter intussen een oplossing gevonden voor zijn doelstelling? Is er iemand anders die zijn ervaringen kan delen?

Ik vraag me namelijk zelf af hoe het mogelijk zou zijn een video en audio intercom met codeklavier te laten interfacen met KNX. Of misschien is dit niet nodig wanneer je deze rechtstreeks laat interageren met een visu (vb. homelynk)?
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door Dries_De_Bouwer »

De topicstarter heeft het onbetaalbare dan maar betaald. :D

Met die nuance dat we geen binnenposten hebben genomen. We gebruiken enerzijds de "DCS Communicator" software op de PC. Anderzijds heb ik een klassieke deurbel gekoppeld aan een KNX actor. Via de Gira Homeserver heb ik dan ingesteld dat die deurbel een signaal moet geven. Zo horen we ook iets als de PC zou afstaan. :-) Daarvoor ook even geprobeerd met de ingebouwde SIP server, zo wordt je op je smartphone gebeld als de deur gaat (en kan je zo meteen spreken). Je internet moet dan natuurlijk altijd aanstaan, en uiteindelijk vonden we dat niet zo handig (deurbel + PC was voldoende).

Ik verwacht op termijn wel iets van de Gira app (push notificaties), zodat we het op de GSM/tablet kunnen zien.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door Capaburro »

Ondertussen zijn we weer wat verder in de tijd. Zijn er nog interessante evoluties hierrond ?
Ik zoek namelijk een gelijkaardige oplossing als de topicstarter.
davidrdx
Berichten: 48
Lid geworden op: do 04 dec 2014, 21:22
Locatie: Heist op den berg

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door davidrdx »

Ik denk dat ik voor de ring zal gaan, niet duur en je kan er ook een klassieke bel op aanhangen.
https://ring.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het enige minpunt vind ik de wifi, ben niet zo voor wifi buiten als het niet echt anders kan en dat je dit enkel kan bekijken via een app op Windows10/Android/IOS. Maar als je geen app hebt voor Linux of OS-X ben je ook gezien als je enkel die systemen gebruikt. :)

Voor de opnames moet je ook een abonnement nemen om dit op de cloud te kunnen opnemen.
Wat ook een voor en nadeel kan zijn.

Als je enkel live beelden wil bekijken heb je dat abonnement niet nodig.
Sceppi
Berichten: 46
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 12:21

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door Sceppi »

Om die redenen verkies ik eerder doorbird:
- Wel wired connectie mogelijk via UTP
- De camera kan je apart detecteren als en surveillance camera en dan de beelden opslaan op je NAS (in mijn geval van synology).
davidrdx
Berichten: 48
Lid geworden op: do 04 dec 2014, 21:22
Locatie: Heist op den berg

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door davidrdx »

Ik heb sinds gisteren ook doorbird ontdekt.
Maar ik heb een review gelezen dat je de beweging sensor bereik/gebied niet kunt aanpassen blijkbaar.

Wat is jou ervaring Sceppi of heb je hem zelf niet gekocht?
Sceppi
Berichten: 46
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 12:21

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door Sceppi »

Zelf nog niet gekocht, maar wel van plan later dit jaar wanneer onze nieuwbouw klaar is.

Wat die bewegingssensor betreft: heb ik ook gelezen, maar is voor mij iets minder belangrijk + heb gelezen dat ze hiervan wel op de hoogte zijn en met een toekomstige upgrade zouden toelaten om bepaalde sensitivity settings aan te passen. Nog te zien of het effectief zal gebeuren, maar je je ziet wel dat ze regelmatig firmware upgrades releasen.

Enige wat ik een nadeel vind bij dit soort producten: Je bent afhankelijk van hun server. Dat is natuurlijk ook zo met veel andere IoT devices (wellicht ook met Ring, etc...). Lees maar eens wat er met Revolv is gebeurd. Ik vind het jammer dat de audio/video altijd over het internet via hun servers gaat, zelfs als je binnen hetzelfde netwerk zit.
davidrdx
Berichten: 48
Lid geworden op: do 04 dec 2014, 21:22
Locatie: Heist op den berg

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door davidrdx »

Ik denk dat je enkel afhankelijk bent van hun server wanneer je de doorbird apps op je telefoon/ipad/tablet gebruikt.
Want je kan rechtstreeks beelden van doorbird via je pc ontvangen vanuit het toestel zelf.

Het heeft een API om 3th party applications te linken.
1Home
Berichten: 38
Lid geworden op: di 14 nov 2017, 10:58
Locatie: https://www.facebook.com/1homeofficial/
Contacteer:

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door 1Home »

Amazon Ring Video Doorbell is een geweldige manier om uw smart home te upgraden en controle te krijgen over wie er op uw oprit staat. Voeg het toe aan uw Loxone, Gira of KNX smart home door de integratie van een smart assistant platform (Amazon Alexa of Google Home).


https://www.1home.io/blog/amazon-ring-v ... ne-or-knx/
Plaats reactie