Vaillant Warmtepomp - VRC 700 - KNX kabel aansluiten

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
nauwynckj
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 20:13

Vaillant Warmtepomp - VRC 700 - KNX kabel aansluiten

Bericht door nauwynckj »

Hoi,

Ik heb een vaillant warmtepomp en deze zou ik willen connecteren met mijn knx. In mijn kast zit reeds de ISE Vaillant knx module met ebus adapter.
Er werd mij verteld dat ik deze dien aan te sluiten op mijn thermostaat (VRC 700 van vaillant) dewelke in de technische ruimte is geplaatst net naast het binnentoestel.
Als ik de VRC700 uit zijn houder klik zie ik enkel de ebus aansluiting tussen binnenunit en thermostaat. Mijn vraag aan jullie is of ik de ebus verbinding (via KNX sturingskabel) hier gewoon dien bij aan te sluiten in dezelfde connector ? Of moet ik deze op andere plaats of manier aansluiten.
vrc700.JPG
vrc700.JPG (64.19 KiB) 4980 keer bekeken
ketel.JPG
ketel.JPG (60.34 KiB) 4980 keer bekeken
Mvg,
Jurgen N.
ThijsC
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 07 jan 2019, 20:46

Re: Vaillant Warmtepomp - VRC 700 - KNX kabel aansluiten

Bericht door ThijsC »

Je kan de ebus adapter die bij de ise module hoort, gewoon in parallel aansluiten op de ebus connector van de vrc 700. Gewoon UTP of FTP is hiervoor voldoende.
nauwynckj
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 20:13

Re: Vaillant Warmtepomp - VRC 700 - KNX kabel aansluiten

Bericht door nauwynckj »

ThijsC schreef:
za 12 dec 2020, 13:58
Je kan de ebus adapter die bij de ise module hoort, gewoon in parallel aansluiten op de ebus connector van de vrc 700. Gewoon UTP of FTP is hiervoor voldoende.
EIB/KNX kabel (4 x 0.8) ligt reeds klaar tussen ebus adapter en vrc 700. Veronderstel dat het geen probleem is om deze kabel te gebruiken ?
ThijsC
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 07 jan 2019, 20:46

Re: Vaillant Warmtepomp - VRC 700 - KNX kabel aansluiten

Bericht door ThijsC »

Denk dat dit perfect moet lukken met buskabel.
Plaats reactie