Uitbreiding installatie naar garage

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Somerski
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 09 jan 2019, 08:03

Uitbreiding installatie naar garage

Bericht door Somerski »

Hallo,

graag wil ik mijn garage uitbreiden m.b.v. automatische poort & buitenverlichting op KNX.
De garage staat ongeveer 25m van de binnenhuisinstallatie en ik heb van hieruit een EIB naar de garage getrokken.
In de garage ga ik nu enkele actuatoren installeren maar ik vraag mij af of ik nu in de garage ook een KXN voeding of/en lijnkoppelaar moet voorzien?

Alvast bedankt voor de info.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Uitbreiding installatie naar garage

Bericht door egfdevos »

Ik neem hier even aan dat er in het binnenhuis geen 1000m knx kabel zit, daarom; "Nee, geen extra voeding nodig."

Als je iemand bent die bang moet zijn voor kwaadwillende die via de knx je huis overnemen kan een lijnkoppelaar dankzij diens filtering uitkomst bieden. Denk daarbij aan sturingen van deuren, garagedeuren en ramen via knx.

:idea: Voor iedereen geld het belang van bliksem- en overspanningsbeveiliging zeker als je verschillende bouwwerken gaat koppelen.
Edwin
Somerski
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 09 jan 2019, 08:03

Re: Uitbreiding installatie naar garage

Bericht door Somerski »

Dag Edwin,

bedankt voor uw reactie, hier kan ik mee verder!
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Uitbreiding installatie naar garage

Bericht door KNX_Steven »

Als particulier zou ik zeker gewoon eerst proberen of het werkt. Werkt het zonder problemen? Lucky you. Zijn er problemen (functioneel, download...) dan kan je een extre kleine voeding en/of een koppelaar ertussen zetten. (Als je een koppelaar zet, heb je zowiezo een voeding nodig, dus begin daarmee.)
Wellicht zit je niet aan 1 000 m voor een gezinswoning.

Een profi wil geen onnodige kosten doen, maar wil ook niet "ne keer proberen", die zal wat meer moeten meten en rekenen.

Succes!
Plaats reactie