Multiroom audio

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
fiha
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 21:59

Multiroom audio

Bericht door fiha »

Wat stellen jullie voor als betaalbare oplossing voor multi room/multi zone audio? Ik weet dat jung een 4 zone versterker heeft maar de prijs daarvan is te hoog voor wat het is.

Ik ben geen fan van draadloze systemen. Ik heb traditionele bedrading naar speakers liggen.

Voor audio server/amplifier en sturing zoek ik wel nog een oplossing.

Onze bediening en sensoren zijn KNX. Bediening van audio server mag zeker via een aparte app, zolang minstens de aan/uit per zone via KNX meegestuurd kan worden (bv automatisch muziek in badkamer bij betreden/schakelen verlichting).

Ik begin trouwens meer en meer de indruk te krijgen dat voor residentiële toepassingen loxone een betere/gemakkelijkere oplossing is. Daar is alles netjes geïntegreerd met elkaar (totaalintegratie). Voor KNX vind je voor alles wel een gateway maar je moet zelf aan de slag met configuraties/scripts etc en het kost een pak tijd en het werkt zelden zoals je het oorspronkelijk voor ogen had.
Bram82
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 06 mei 2020, 10:52
Contacteer:

Re: Multiroom audio

Bericht door Bram82 »

Ik zit met een gelijkaardig probleem. Ik kijk momenteel naar de Thinknx Audiofy P4 om net dat probleem aan te pakken. Integreert volledig native met KNX, geen gedoe met extraatjes. TuneIn zit erin, zelfs AirPlay.

De iOS app is al even niet meer bijgewerkt, maar lijkt wel te werken. Uiteindelijk ga je dat toch aansturen via KNX.

Ik heb nu gevraagd de ETS file te krijgen om eens te kijken naar de objecten.
Plaats reactie