Geen communicatie op de bus

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
nlh
Berichten: 1
Lid geworden op: za 04 mar 2023, 15:10

Geen communicatie op de bus

Bericht door nlh »

Beste KNX'ers,

Ik loop al veel te lang tegen het volgende probleem aan:

Wij hebben ons huis verbouwd en "slim" gemaakt met Loxone. Loxone is geen universele standaard wat onder de streep er op aankomt dat er toch een klein deel KNX componenten ondersteunt moeten worden. Dat is de SPCway om tiggers van het alarm systeem beschikbaar te maken, en 2 JUNG tasters met display. In combinatie met een ABB KNX voeding, een Loxone KNX extension en een Weinzierl IP gateway.

En heel simpel gezegt ik krijg het gewoon niet aan de praat. Ik heb het gevoel dat er aan alle kanten iets fout gaat op de bus. Als ik met ETS de bus monitor via de SPCway, zie ik op de groepmonitor zijn eigen communicatie. Busmonitor niks. Als ik de IP gateway bekijk zie ik op de Bus ook niks, de groepmonitor is niet mogelijk. Loxone ziet in zijn eigen monitor ook niks.

Ik begrijp dat mijn omschrijving wellicht nog te beperkt is, door mijn beperkte ervaring met KNX heb ik geen idee where to start met troubleshooten.

Hebben jullie ideeën?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Geen communicatie op de bus

Bericht door Dré »

mijn eerste vraag,

is het programmeren in ets en het verzenden ervan naar de knx componenten al wel gelukt?
of hoe ver ben je?
Plaats reactie