magneetcontacten

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
BNtech
Berichten: 20
Lid geworden op: za 26 feb 2011, 18:55

Re: magneetcontacten

Bericht door BNtech »

Was er een aantal daagjes tussenuit vandaar de latere reactie. Gira en berker hebben inderdaad geen modulaire ingangsblokken welke droge contacten inlezen. Ze hebben wel van die modules welke je normaal achter een schakelaar inbouwt met een aantal (meestal 4) ingangen. Deze kan je ook gebruiken als de afstanden niet te ver zijn. Of de 24v versies nemen is ook een optie natuurlijk, moet je wel een extra voeding van 24v voorzien, in dit geval kan je wel een grotere afstand overbruggen.
Bob
Berichten: 39
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 22:00

Re: magneetcontacten

Bericht door Bob »

BNtech schreef:Was er een aantal daagjes tussenuit vandaar de latere reactie. Gira en berker hebben inderdaad geen modulaire ingangsblokken welke droge contacten inlezen. Ze hebben wel van die modules welke je normaal achter een schakelaar inbouwt met een aantal (meestal 4) ingangen. Deze kan je ook gebruiken als de afstanden niet te ver zijn. Of de 24v versies nemen is ook een optie natuurlijk, moet je wel een extra voeding van 24v voorzien, in dit geval kan je wel een grotere afstand overbruggen.
Bedankt voor de moeite BNtech. Dan ga ik denk ik toch zo eentje halen van ABB. Lijkt me makkelijker dan zo'n andere binaire input. En een vreemde "eend" in de domotica kast is eigenlijk ook niet zo erg :)
Bob
Berichten: 39
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 22:00

Re: magneetcontacten

Bericht door Bob »

Kan iemand me misschien verwijzen naar een online shop die magneet contacten van goede prijs/kwaliteit verkoopt? Eventueel is er hier iemand die magneet contacten kan leveren?
Pietermech
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 16:58

Re: magneetcontacten

Bericht door Pietermech »

Hallo allen,
beetje oud topic wel, maar toch even op voort breien:

Ik heb de velleman HAA306 magneetsensoren gekocht en vroeg me af of deze zullen werken met de "MDT BE-08000.02" (https://www.mdt.de/EN_Binary_Inputs.html). Deze zou zelf 12V geven, maar is dat voldoende?
Op de site van velleman is er sprake van 30V..
https://www.velleman.eu/products/view/?id=382678
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Re: magneetcontacten

Bericht door Joep »

Die 30 Volt heeft te maken met de maximaal te schakelen spanning, voor jouw toepassing zou dat gewoon moeten werken.

Hou er wel rekening mee dat dit contact NC (=Normally Closed) is, dus als je deur of raam gesloten is, is het contact dat ook.
Pietermech
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 16:58

Re: magneetcontacten

Bericht door Pietermech »

Mercikes! :)
Plaats reactie