Vorig jaar hebben wij een huis gekocht met een gira KNX installatie. De installatie is zo'n 15 jaar geleden aangelegd. Momenteel zijn er meerdere vlakopbouw tastsensor 2 schakelaars.
Het gaat om de '5-voudig met ruimtetemperatuurregelaar en LCD'
https://partner.gira.com/data3/10521120.pdf
Omdat ik wil het behang wil verwijderen en wil schilderen wil ik de schakelaars demonteren. Wanneer ik met het afdekraam hem eruit probeer te wippen lijkt hij vast te zitten. In de technische documentatie staat op pagina 5 een instructie.
https://partner.gira.com/data3/20523110.pdf
Volgens de instructie kan dit kloppen, want er zit een schroef onder de bediening knoppen. Zo te zien zal ik eerst de Wippenabdeckung(9) moeten verwijderen. Het verwijderen gaat allemaal heel stroef. Heeft iemand tips? Moet ik ergens een lipje indrukken of kan ik hem met een schroevendraaier er gewoon uitwippen?
Tastsensor 2 demontage
Re: Tastsensor 2 demontage
onderkant onderste wip beginnen.
linker of rechter buitenkant.
opzij en naar boven.
Gaat idd niet makkelijk
linker of rechter buitenkant.
opzij en naar boven.
Gaat idd niet makkelijk
Edwin
Re: Tastsensor 2 demontage
Bedankt voor je antwoord Edwin! Het is mij inmiddels gelukt.
- Eerst het middenstijltje weggehaald
- Dan de wip onder het middenstijltje weggehaald door inderdaad de zijkanten naar buiten wippen met een kleine platte schroevendraaier
- Wanneer je deze wip hebt weggehaald zie je 2 schroeven die je los moet halen
- Daarna kon ik de bedieningunit inclusief afdekraam er zo vanaf pakken
In de handleiding stond dat er ook nog een schroef kan zitten verder naar onderen, maar dit was bij mij gelukkig niet het val. Dan zou je bijna de gehale bediening unit uit elkaar moeten halen.
- Eerst het middenstijltje weggehaald
- Dan de wip onder het middenstijltje weggehaald door inderdaad de zijkanten naar buiten wippen met een kleine platte schroevendraaier
- Wanneer je deze wip hebt weggehaald zie je 2 schroeven die je los moet halen
- Daarna kon ik de bedieningunit inclusief afdekraam er zo vanaf pakken
In de handleiding stond dat er ook nog een schroef kan zitten verder naar onderen, maar dit was bij mij gelukkig niet het val. Dan zou je bijna de gehale bediening unit uit elkaar moeten halen.