Weerstation Nog niet werkend

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Schakelklok / actor / loxone

Bericht door Jeffreyst »

Nog even een anderen vraag

ik heb nog een MERTEN 682 991 WEERSTATION REG-K/4-GANG liggen
http://www.voltus.de/schalterprogramme/ ... 4fach.html

Wat ik wil :

Als ik op welke tijdstip dan ook mijn huis ingaat , en het is wat donker ( dus het licht moet aan )

Kan ik dat volgens mij met de MERTEN 682 991 WEERSTATION REG-K/4-GANG gaan doen.

Alleen ik weet niet welk buiten unit ik moet nemen

Zo ie zo een van de volgende :

MERTEN 663 593 HELDERHEIDSSENSOR http://www.voltus.de/schalterprogramme/ ... ensor.html
MERTEN 663 594 SCHEMERSENSOR http://www.voltus.de/schalterprogramme/ ... ensor.html

Wie kan me vertellen wat het verschil is , en vooral welke heb ik nodig voor de doeleinden die ik wil ,

De complete buiten weer station is ook leuk , alleen vrij prijzig

Ik kan trouwens de product software van het weerstation, en de sensoren niet vinden

Gr

Jeffrey
Laatst gewijzigd door Jeffreyst op zo 08 apr 2012, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
ferry
Berichten: 86
Lid geworden op: do 19 feb 2009, 19:09
Locatie: NL

Re: Schakelklok / actor / loxone / weerstation

Bericht door ferry »

Waarom regel je dit ook niet via de Loxone?
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Schakelklok / actor / loxone / weerstation

Bericht door Jeffreyst »

Jij bedoelt dan via een tijd klok? ? misschien kan dat ook, maar doe het denk ik liever via hardware zodat Ls het schemerig is op een tijdstip waar het meestal licht is.doet de lichtsensor zijn werk.

En dan.over loxone op dat soort gebieden tijdklokken, ip cameras, knx scenes. kan ik maar weinig tot niets vinden
iemand een.iedee waar ik die product software kan vinde.? op de merten site zie ik het niet zo snel
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Schakelklok / actor / loxone / weerstation

Bericht door 747driver »

Verschil tussen die 2 sensoren is het meetbereik.
De 1 gaat van 0-255 Lux (schemer) en de ander van 0-60000 Lux (helderheid).
Vermoed dat je voor jouw doeleinde de schemer sensor nodig hebt.
Wil je het zeker weten, dan ff bellen/mailen met de leverancier/producent.

Op deze pagina vind je de software voor het weerstation.
ferry
Berichten: 86
Lid geworden op: do 19 feb 2009, 19:09
Locatie: NL

Re: Schakelklok / actor / loxone / weerstation

Bericht door ferry »

Voor die schemering kun je juist die loxone gebruiken.
Loxone heeft volgens mij ook stronomische tijdklokken maar ook schemeringsingangen welke werken op de plaats waar jij je bevind. Als je toch de loxone aan gaat schaffen bespaar je weer een weerstation of schemeringssensor.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Schakelklok / actor / loxone / weerstation

Bericht door 747driver »

Had je vraag over het hoofd gezien.
Heb gemaild naar florian.woess apestaartje loxone.com
In het Engels.
17 minuten later had ik het antwoord!
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Schakelklok / actor / loxone / weerstation

Bericht door Jeffreyst »

Klopt het antwoorden gaat vrij snel van loxone.

ik heb een schemer schakelaar van merten besteld , ook een merten argus 220 en nog wat spul.

Iemand al bekent met ip camera via loxone ? , heb al direct contact met loxone, maar hun zijn er ook nog niet uit.

ik heb een Foscam FI8904W

gegevens ingesteld volgens deze site ( ook anderen dingen getest ) https://www.loxone.com/Pages/en/service ... om_EN.aspx

maar het werkt helaas nog niet.
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Schakelklok /loxone / weerstation Ingewikkeld vraagje

Bericht door Jeffreyst »

Gelijk nog maar een vraag , word een beetje van alles wat topic, maar goed scheelt weer topic aanmaken..

ik wil het volgende :

Ik kom op een willekeurig tijdstip mijn huis in , voordat ik verder kan moet ik mijn alarm uit schakelen.

het alarm zit gekoppeld aan de gang verlichting.

Ik wil alleen de gang verlichting laten branden als het binnen ""schemerig "" is. en dan nog het liefst dat de gang op een bepaalde waarde aangezet word , dus niet 100 % ( zit op een dimmer actor ) maar bv op 40 %

Nog mooier

Is het een beetje schemerig dan brand de verlichting 40 %

is het donker brand de verlichting 100 %

Hoe ga ik het stukje schemerig doen 8-)

Ik heb een binary schakelaar , die kan de volgende opties maken switching, dimming , shutter/blind , value transmitter , pulse counter , en nog wat

De volgende componenten :

Jung 2076- 2T ( de schakelaar )
3804 REGHE ( dimmer )
Merten 682991 ( weerstation )
MERTEN 663 594 ( schemersensor )

hoe ga ik met de groeps adressen te werk , wat moet ik er precies inzetten

de schakelaar mag pas schakelen als het donker is.

Jeffrey
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: loxone / weerstation / Ingewikkeld vraagje

Bericht door 747driver »

Dus je zet altijd eerst je alarm uit voordat je verlichting aandoet, oftewel de aanwezigheid van het alarm doet hier niet ter zake.
Als je de verlichting aandoet (met binary schakelaar als switching ingesteld) moet de lichtwaarde afhankelijk zijn van de door de schemersensor gemeten waarde.
Correct?

Heb iets soortgelijks met de HS3 gemaakt voor de toiletverlichting.
Deze gaat aan met een aanwezigheidssensor en de lichtwaarde hangt af van sunrise-sunset en de lichtwaarden van verlichting in de omgeving van het toilet.
Als de verlichting in de hal of keuken bv >40% is 's avonds gaat de verlichting in het toilet naar 80%.
Indien deze drempels niet worden gehaald gaat de verlichting in het toilet naar 35% of zoiets.

Je zou een logische functie moeten maken bestaande uit een AND poort met als ene input de Switch On van de schakelaar en de andere input de uitgang van een vergelijker (<=) welke de schemerwaarde vergelijkt met een bepaalde waarde.
De uitgang zou een (geringe) lichtwaarde moeten sturen naar de dimmer.
Nog zo'n logische functie maar dan met de vergelijker > die bepaalde waarde waarbij een hogere lichtwaarde naar de dimmer wordt gestuurd.
Een derde logische functie stuurt een Switch OFF naar de dimmer wanneer een OFF van de schakelaar wordt ontvangen.
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: loxone / weerstation / Ingewikkeld vraagje

Bericht door Jeffreyst »

Ja alarm heeft potentiaal vrij contact die schakelt de binary schakelaar , en vanaf binary moet alles dus gaan schakelen binnen het knx systeem.

Iets anders

Het huis wat ik gekocht heeft . heeft allemaal velux dakramen.

Nu wil ik alle jaloezieen die bij de velux dakramen zitten , ook gaan bedienen via knx. ik heb al een aantal jaloezie actoren .

dat is het probleem niet.

ik heb velux al gemaild ( net ) , voor wat vragen . maar misschien hebben jullie hier ook ervaring mee.

als ik het zo leest hebben de velux motoren een 24 v dc 2 draads systeem , dat zou betekenen dat de polariteit wel eens verdraait worden , met omhoog / omlaag / stellen .

hoe gaat dat werken met deze actor > JUNG KNX 2316 16 REGHE

die heeft 1 ingang en dan omhoog / omlaag uitgang .

Jeffrey
Plaats reactie