Te koop ABB jalousieactoren

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Te koop ABB jalousieactoren

Bericht door JurgenS »

Iemand interesse in 2x ABB JRA/s 4.230.1.1? Het is een viervoudige jalousieactor op 230V.

Te koop wegens dubbel aangekocht (en ook nog eens 230V ipv 24V). Beide zijn ongebruikt.
hdeboo
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 02 jan 2013, 17:06

Re: Te koop ABB jalousieactoren

Bericht door hdeboo »

Je kan er wel 24V jaloesieën mee sturen mits 2 switching relais. (heb het zelf nog niet uitgetest, maar materiaal is in bestelling) dit omdat ik Berker jalousieactoren heb die een aantal 230V zonneweringen zal sturen en een aantal (Velux) 24V rolluiken moet kunnen sturen.

Heb een princiepschema indien je wil.
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: Te koop ABB jalousieactoren

Bericht door JurgenS »

ja dat mag je me altijd toesturen (of beter nog hier posten zodat iedereen er kan van genieten).
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Te koop ABB jalousieactoren

Bericht door grindal »

hdeboo schreef:Je kan er wel 24V jaloesieën mee sturen mits 2 switching relais. (heb het zelf nog niet uitgetest, maar materiaal is in bestelling) dit omdat ik Berker jalousieactoren heb die een aantal 230V zonneweringen zal sturen en een aantal (Velux) 24V rolluiken moet kunnen sturen.

Heb een princiepschema indien je wil.

Hoe heb je het voor mekaar gekregen om velux rolluiken via knx te sturen ?
Velux werkt toch enkel met zijn eigen voedingen gecombineerd met io-homecontrol bedieningen ?
Of heb je rechstreeks je velux raam op een eigen 24V voeding & eib-aktor aangesloten ?
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: Te koop ABB jalousieactoren

Bericht door pvhuf »

grindal schreef:
hdeboo schreef:Je kan er wel 24V jaloesieën mee sturen mits 2 switching relais. (heb het zelf nog niet uitgetest, maar materiaal is in bestelling) dit omdat ik Berker jalousieactoren heb die een aantal 230V zonneweringen zal sturen en een aantal (Velux) 24V rolluiken moet kunnen sturen.

Heb een princiepschema indien je wil.

Hoe heb je het voor mekaar gekregen om velux rolluiken via knx te sturen ?
Velux werkt toch enkel met zijn eigen voedingen gecombineerd met io-homecontrol bedieningen ?
Of heb je rechstreeks je velux raam op een eigen 24V voeding & eib-aktor aangesloten ?
Indertijd (enige jaren geleden) maakten me ze dat ook wijs dat velux rolluiken enkel op eigen voeding werkt. Totale nonsens. Een 24V jaloezie/rolluik actor en klaar is kees. De mijnen is een 104900 van Gira. Vier veluxen mee aangestuurd.
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Te koop ABB jalousieactoren

Bericht door grindal »

Gebruik je dan ook nog de kux 100 of een afzonderlijke 24V-DC Voeding ?
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: Te koop ABB jalousieactoren

Bericht door pvhuf »

grindal schreef:Gebruik je dan ook nog de kux 100 of een afzonderlijke 24V-DC Voeding ?
Nee, die kux 100 heb je helemaal niet nodig. Je hebt inderdaad wel een 24V-DC voeding nodig. Die wordt bij mij geleverd door een Logo'tje in de schakelkast. Zoals ik al eerder zei, ik heb mij ook zo laten misleiden door hetgeen ik las op het internet. Ik had voor de zekerheid ook zo'n kux 100 gekocht... die ligt nu stof te vergaren in een schoenendoos.
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Te koop ABB jalousieactoren

Bericht door grindal »

Ook heb ik gelezen dat je eerst met een kux100 de motor sturing moet "resetten" voor dat je hem met een eigen module kan aansturen ?
Klopt hier iets van ?
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: Te koop ABB jalousieactoren

Bericht door pvhuf »

Tja, dat had ik ook gelezen. Daarvoor had ik die kux gekocht. Ik heb dat dus voor de eerste gedaan, maar voor de anderen niet meer als ik mij dat nog goed herinner ('t is toch al drie jaar geleden). Het maakte geen verschil uit. Uiteindelijk gaat die rolluik toch maar naar beneden en omhoog, dus dat is geen ingewikkeld algoritme. Het doet er ook niet toe hoelang die spanning aanligt. Als ie beneden of boven is, stopt hij. Als hij een hindernis tegenkomt stopt hij en gaat ie een stukje terug. Ik denk eerlijk gezegd dat het meer protectie is van het eigen merk dan iets anders. Zoiets als bij harde schijven: gebruik vooral onze eigen adapter want anders...
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Te koop ABB jalousieactoren

Bericht door 747driver »

Neem aan dat je de Velux nu niet meer met de bijgeleverde afstandsbediening kunt bedienen?
Plaats reactie