Ingebruikname ABB IPS/S 2.1 IP interface

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Ingebruikname ABB IPS/S 2.1 IP interface

Bericht door ligth011 »

welke kabel gebruik je ?
een nul modemkabel?
Rahvin
Berichten: 12
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 14:03

Re: Ingebruikname ABB IPS/S 2.1 IP interface

Bericht door Rahvin »

Hmm ik heb het aan het werk nu :) kan er ook al bij via het LAN. Het probleem met de seriele interface was het gebruik van een usb-serieel verloopje ertussen. Ik heb 3 verschillende geprobeerd en geen van beide werkte. Uiteindelijk maar een pc met een echte seriele poort afgestoft en hier werkte het direct. Alles geprogrammeerd nu :).

Probleem met de LAN interface was inderdaad dat je eerst de applicatie software erop moet zetten. Hierna kreeg deze direct een ipadres en werd hij ook gedetecteerd door de wizard in ETS3.

Allen bedankt!
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Ingebruikname ABB IPS/S 2.1 IP interface

Bericht door ligth011 »

daarom vroeg ik ook wat voor kabel je gebruikte, want naar mijn weten werkt het niet met verloop ivm drivers.
succes er mee. ben benieuwd wat er allemaal mee kan?
Rahvin
Berichten: 12
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 14:03

Re: Ingebruikname ABB IPS/S 2.1 IP interface

Bericht door Rahvin »

tot nu toe niet zoveel om mee te experimenteren. Moet nog andere onderdelen aanschaffen. Het downloaden van de applicatiesoftware en programmeren van adressen gaat in ieder geval goed via het LAN nu :)

Wel vreemd alsnog dat het niet met een usb-serial device werkt aangezien die gewoon een seriele poort aanmaakt op de computer, maar ach :) alles werkt nu dus ik maak me er niet druk om :)
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Ingebruikname ABB IPS/S 2.1 IP interface

Bericht door Wijnand »

Ik ben ook tegen het probleem aangekomen dat die converter van usb naar serieel niet werkt. Hoop dat ze dat een keer goed krijgen, want een laptop met comm-port, wordt steeds moeilijker te vinden :D
Veel plezier er verder mee.
b.t.w. als je een beetje met visual-basic .net kan omgaan (gratis te downloaden bij microsoft) kan je leuke visualisatie maken via je rs232.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Ingebruikname ABB IPS/S 2.1 IP interface

Bericht door ligth011 »

heb nu ook een ips/2.1 werkt wel aardig moet wel regelmatig opnieuw instellen, programmeer er alleen mee.
WAt kun je er nog meer mee, ben je al wat verder
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Ingebruikname ABB IPS/S 2.1 IP interface

Bericht door Wijnand »

Met een falcon driver en visual basic (maar ook me C# enzo) kan je hele leuke visualisatie programma's maken.
En natuurlijk op afstand inloggen op je knx-systeem
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Ingebruikname ABB IPS/S 2.1 IP interface

Bericht door ligth011 »

heeft iemand een handleiding hoe ik met de ips/s2.1 op afstand (via wan) kan programmeren via ets
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Ingebruikname ABB IPS/S 2.1 IP interface

Bericht door Wijnand »

De IPS/S is zeer eenvoudig in te stellen (alleen een ip adres). Maar als je via WAN wil communiceren (lokaal) moet je bij extra -> opties -> communicatie het volgende instellen: KNXnet/IP en het IP adres van de IPS/S invullen. De poort kan je zo laten staan en de NAT vinkje is, bij lokaal, niet nodig.
Als je van buitenaf wil komen, moet je goed opletten dat overal de juiste poort openstaat en natuurlijk de routing goed hebben staan.
Op mijn werk moet ik (om communicatie naar buiten te hebben) het NAT-vinkje aanzetten.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Ingebruikname ABB IPS/S 2.1 IP interface

Bericht door ligth011 »

moet je hier voor een hele nieuwe verbinding instellen of de bestaande.
als ik nl nat aanvink, gaat alles weg

wat ik wil testen dat ik vanuit kantoor mijn eib installatie thuis kan aanpassen.
Plaats reactie