Inbouwen bewegingsmelder

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: Inbouwen bewegingsmelder

Bericht door nickv »

egfdevos schreef:De kosten.
Bedoel je hier mee dat een KNX bewegingsmelder in totaal goedkoper zal uitkomen dan een gewone, niet-KNX bewegingsmelder? Want deze laatste (gewone bewegingsmelders) zijn toch goedkoper dan de KNX varianten?

Intussen is bij ons de beton gestort op de breedvloerplaten. Voor anderen die geïnteresseerd zijn hoe ik het heb aangepakt:
  • Gat Ø50 boren met diamantboor door breedvloerplaat
  • PVC buisje Ø50 onderkant gelijk met de breedvloerplaat vastzetten. Langs onder een latnagel insteken zodanig dat het mooi vastzit. Uiteraard zorgen dat je buisje lang genoeg is en boven het niveau van je beton uitkomt.
  • Na het storten het buisje gelijk afzagen met de betondek
Na het storten zit alles muurvast in de beton. Achteraf kan ik makkelijk een kabel in de châpe leggen en door dit buisje steken. Later bevestig ik mijn bewegingsmelder met de bijhorende klemring in een insteekdop van Ø50 en kan ik deze mooi vastzetten in het PVC buisje.

Deze (witte) insteekdop zet ik dan gelijk met het pleisterwerk van mijn plafond. Zo kan ik makkelijk aan de bewegingsmelder bij een eventueel defect.
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Inbouwen bewegingsmelder

Bericht door egfdevos »

Bij die gewone BWM of PM komt ook nog de kosten van een KNX input module.

Daarbij komt nog eens de extra functionaliteit die een KNX BWM/PM heeft/kan hebben.
Zoals licht intensiteit meter, temperatuur sensor en zelfs VOC sensor.
Edwin
Johan-KNX
Berichten: 8
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 11:48

Re: Inbouwen bewegingsmelder

Bericht door Johan-KNX »

pvhuf schreef:Ik raad die van Duotecno aan. Ze zijn eenvoudig aan te sluiten op een KNX ingang, en je ziet ze bijna niet zitten. Heb er zo'n achttal in mijn huis geplaatst.
De bewegingsmeter van Duotecno...
Zijn dit bewegingsmelders op KNX?
Of breng je deze op een KNX-inputmodule?
Indien op een inputmuodule... Welke spanning heeft zo'n Duotecno nodig? Is dit 230V AC of 24V DC?
Werkt deze dan met een vaste spanning voor de melder en een schakelcontact? (... Is om te weten welk type inputmodule ik best voorzie) of geeft de Duotecno een potentiaal vrij contact?
Ik heb ook wel interesse om deze te gebruiken aangezien ze 'zo klein' zijn dat ik ze kan inbouwen in een bticino van 1 module.
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Inbouwen bewegingsmelder

Bericht door egfdevos »

Johan-KNX schreef: De bewegingsmeter van Duotecno...
Zijn dit bewegingsmelders op KNX?
Of breng je deze op een KNX-inputmodule?
Indien op een inputmuodule... Welke spanning heeft zo'n Duotecno nodig? Is dit 230V AC of 24V DC?
Werkt deze dan met een vaste spanning voor de melder en een schakelcontact? (... Is om te weten welk type inputmodule ik best voorzie) of geeft de Duotecno een potentiaal vrij contact?
Ik heb ook wel interesse om deze te gebruiken aangezien ze 'zo klein' zijn dat ik ze kan inbouwen in een bticino van 1 module.
Geen KNX aansluiting.
12V DC / 12,5mA voeding
Potentiaal vrij contact max 100mA/48V DC
Edwin
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: Inbouwen bewegingsmelder

Bericht door pvhuf »

Johan-KNX schreef:
pvhuf schreef:Ik raad die van Duotecno aan. Ze zijn eenvoudig aan te sluiten op een KNX ingang, en je ziet ze bijna niet zitten. Heb er zo'n achttal in mijn huis geplaatst.
De bewegingsmeter van Duotecno...
Zijn dit bewegingsmelders op KNX?
Of breng je deze op een KNX-inputmodule?
Indien op een inputmuodule... Welke spanning heeft zo'n Duotecno nodig? Is dit 230V AC of 24V DC?
Werkt deze dan met een vaste spanning voor de melder en een schakelcontact? (... Is om te weten welk type inputmodule ik best voorzie) of geeft de Duotecno een potentiaal vrij contact?
Ik heb ook wel interesse om deze te gebruiken aangezien ze 'zo klein' zijn dat ik ze kan inbouwen in een bticino van 1 module.
Bij mij zijn die ingebouwd in ondermeer de plafond in een buisje M16 van een goeie 8 cm lang, om maar te zeggen hoe klein ze zijn.

EDIT: het kan ook M20 zijn, weet het niet meer.
smetsjan
Berichten: 17
Lid geworden op: za 04 jan 2014, 01:36

Re: Inbouwen bewegingsmelder

Bericht door smetsjan »

en wat kosten die van duotecno ongeveer?
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: Inbouwen bewegingsmelder

Bericht door nickv »

smetsjan schreef:en wat kosten die van duotecno ongeveer?
ik heb ooit offerte ontvangen van duotecno, bewegingsmelder DT40-xx komt op €119 excl. / stuk
Plaats reactie