ETS6 voert geen Download Application uit

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
gkm007
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 28 mei 2023, 20:02

ETS6 voert geen Download Application uit

Bericht door gkm007 »

Ik heb mijn HomeServer met mijn KNX installatie verbonden via de USB interface van Gira (2014 00).
Hiermee kan ik in ETS, via de EIBlib/IP app, connecteren met de KNX bus: Diagnostics werken perfect, zelfs het downloaden van een Individual Address werkte zonder problemen. Een Download Application blijft echter failen. In de Diagnostics zie ik ook dat het versturen gebeurt vanaf Individual Address 15.15.255 wat volgens mij de reden is dat de download failed, maar in de instellingen van de EIBlib/IP staat het Individual Address van de interface op 1.1.255 ingesteld. Iemand een idee wat hier het issue kan zijn?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: ETS6 voert geen Download Application uit

Bericht door 747driver »

In ETS5 heb ik voor de EIBlib interface 1.1.1 als individueel adres.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ETS6 voert geen Download Application uit

Bericht door Dré »

Gaat het om 1 device wat je niet kunt programmeren of om alle devices?
gkm007
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 28 mei 2023, 20:02

Re: ETS6 voert geen Download Application uit

Bericht door gkm007 »

Ik heb bij nagenoeg alle devices geprobeerd en hij bij alle devices geeft hij dezelfde error helaas. Ik zie ook duidelijk vanuit de diagnostics dat hij aangeeft dat het versturende adres 15.15.255 is hoewel ik al verschillende adressen hebben proberen instellen als "Individual Address" in de EIBlib/IP connectie
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ETS6 voert geen Download Application uit

Bericht door Dré »

als je iets via de homeserver verstuurd zoals je verlichting aan/uit, welk adres zie je dan verschijnen?
en probeer het dan eens door je interface ook op dat adres in te stellen in ETS
gkm007
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 28 mei 2023, 20:02

Re: ETS6 voert geen Download Application uit

Bericht door gkm007 »

Wanneer ik verlichting (of andere zaken) aanstuur via de HomeServer geeft hij in de diagnostics gewoon gewoon netjes de 1.1.255 weer, zoals die ingesteld staat op de HomeServer (en in ETS).
Ik vermoed dat het issue toch in de EIBlib/IP applicatie zit, die het Individual Address niet overneemt wanneer je die aanpast in ETS. Ik heb intussen ook contact opgenomen met KNX Support, zij hebben alle extended diagnostics gekregen en gingen het nu verder bekijken maar uit hun eerste antwoorden leek het me toch dat ook zij vermoeden dat er iets mis zit in de applicatie.
Anyway, ik geef een update als ik daar iets van terughoor!
TBBW
Berichten: 136
Lid geworden op: di 06 nov 2012, 22:43

Re: ETS6 voert geen Download Application uit

Bericht door TBBW »

Heeft U stroom uitval tijdens application download gehad.
Of een laptop gebruikt die uitviel/afsloot vanwege lege batterij tijdens applicatie download.
gkm007
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 28 mei 2023, 20:02

Re: ETS6 voert geen Download Application uit

Bericht door gkm007 »

Neen, niets dergelijk meegemaakt. ETS6 toont al sinds de eerste aansluiting met de HomeServer hetzelfde gedrag, heb ook meerdere malen proberen te resetten maar steeds met hetzelfde resultaat.
In afwachting van het antwoord van de mensen van KNX Support, ga ik morgen eens proberen met een andere laptop en zien wat dat geeft eventueel.
gkm007
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 28 mei 2023, 20:02

Re: ETS6 voert geen Download Application uit

Bericht door gkm007 »

Er is uiteindelijk een oplossing gevonden. Het specifiëren van het Physical Address in de EIBlib app werd niet overgenomen door de USB interface. Als dat veranderd moet worden, moet dat dus (voorlopig) nog in de USB Interface zelf gebeuren door deze uit de HomeServer te halen en aan de laptop met ETS te hangen.
Is een beetje manueel prullen, maar op zich moet dat Physical Address niet echt wijzigen dus voor mij is het probleem wel opgelost zo :-)
Plaats reactie