Programmatie aanpassen

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Alice
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 08:11

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Alice »

Dré schreef:Die 0 en die 1 is dat niet door dat je op de schakelaar drukt die een 0 of 1 stuurt en dus die uitgangen die allemaal in dat groepsadres staan dan aan of juist uit gaan?
Juist, ik was vergeten dat je via 'editeer parameters' kunt instellen wat een knop moet doen.
IK heb eens in onze programmatie gevonden en gekeken wat de knop instellingen waren bij een alles uit knop.
Afbeelding

Eigenlijk is dat niet optimaal. Er zou bij 'Befehl beim indrukken ...' moeten staan AUS en bij dat ander NO ACTION. Ben ik juist?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Dré »

dat zou ik ook doen inderdaad als dat de alles uit functie is, eerst alles aan sturen en dan uit lijkt me niet nodig en een beetje raar.
Alice
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 08:11

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Alice »

Nog iets dat ik pas bedacht heb: in ETS is het dus niet mogelijk een sfeer (scene) te creëren waarvan een deel van de lichten aan moet gaan en een deel van de lichten uit.
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door egfdevos »

Alice schreef:Nog iets dat ik pas bedacht heb: in ETS is het dus niet mogelijk een sfeer (scene) te creëren waarvan een deel van de lichten aan moet gaan en een deel van de lichten uit.
Juist wel!

Kijk even in de parameters van het liefst een dimmer en zoek scene op.
Heb even niet meer de tijd het vandaag fatsoenlijk uit te leggen.
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Dré »

Taal:

Even iets anders, ik zie dat jou databank taal Duits is, geen idee of dat bewust is gedaan, maar voor de meeste is de taal ook aan te passen naar Engels, mits dat toen ook in de product databank was bijgevoegd in het bestand.
Je kunt anders even kijken bij menu: 'Extra'>> 'Onderhoud Databank' Daar staat onder andere ook Vertaal databank, je kunt daar andere talen kiezen, mijne staat op Engels.
Misschien wat makkelijker voor u?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Dré »

Alles uit:
Ik zelf programmeer voor mezelf altijd de alles uit functie, met de functie '2 channel operation' (ipv de schakel functie) in de schakelaar, Dan kun je de schakelaar eventueel een dubbele functie geven, kort drukken een lamp aan, maar als je dan lang drukt (de tijd is dan in te stellen) dat dan alles uit gaat, dit om bijvoorbeeld te voorkomen dat je per ongeluk op de schakelaar drukt of door onbekenden die even denken een lamp aan te doen dat dan opeens alles uit gaat.

Een opmerking, de scenes alles uit is bij mij dan wel zo dat alles in 1 groepsadres is gezet en er een 0 naar toe wordt gezonden bij het indrukken van de schakelaar.
Laatst gewijzigd door Dré op vr 03 apr 2015, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Dré »

Scenes via de schakelaars en actoren (ETS)

Kijk bij de parameters van de schakelaars en bij 'Taste'kun je bij Functie ook kiezen voor 'Scene extension' en dan kun je vervolgens ook aangeven welke scene je wilt oproepen.
Bij je actoren moet ook ergens te vinden zijn bij de uitgangen dat je scenes kunt oproepen, daarbij moet je per scene aangeven wat de uitgang moet doen, (aan/uit/dim percentage/ of helemaal niks).
Deze scenes moet je dan vervolgens weer in een groepsadres zetten. Wel is het zo dat je voor jezelf goed moet bij houden welke scene waar voor is.
Ik weet niet welke actoren u heeft dus kan daar niet heel duidelijk in zijn, maar denk dat u dat wel kunt vinden.
Alice
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 08:11

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Alice »

Dré schreef:Scenes via de schakelaars en actoren (ETS)

Kijk bij de parameters van de schakelaars en bij 'Taste'kun je bij Functie ook kiezen voor 'Scene extension' en dan kun je vervolgens ook aangeven welke scene je wilt oproepen.
Bij je actoren moet ook ergens te vinden zijn bij de uitgangen dat je scenes kunt oproepen, daarbij moet je per scene aangeven wat de uitgang moet doen, (aan/uit/dim percentage/ of helemaal niks).
Deze scenes moet je dan vervolgens weer in een groepsadres zetten. Wel is het zo dat je voor jezelf goed moet bij houden welke scene waar voor is.
Ik weet niet welke actoren u heeft dus kan daar niet heel duidelijk in zijn, maar denk dat u dat wel kunt vinden.
Dank u wel voor de uitleg, maar ik ben u ergens kwijt geraakt. Ik ben er dus in geslaagd een uitgang van een actuator te koppelen aan een scene (ik heb de keuze van 1 tot en met 64)

Maar, dan zegt u de scenes in een groepsadres te stoppen. Hoe moet ik dat doen? Ik vind nergens scene 1, scene 2,…..
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Dré »

Dat klopt, je zal niet voor elke scene appart een communicatie object vinden, maar voor elke uitgang 1 communicatie object en afhankelijk van je instellingen bij de parameters zal de uitgang doen wat er is ingesteld.
Er zal een communicatie object zijn iets van scene of scenario, even zoeken bij de schakelaars en actoren.
Alice
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 08:11

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Alice »

Aan elke uitgang kan ik 5 scenes vastmaken (vermoed ik)

Afbeelding

Waar vind ik die scenes terug zodat ik er een groepsadres aan kan koppelen?
Plaats reactie