Programmatie aanpassen

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door 747driver »

Alice schreef:Hoe weet die Moxa welke muziek hij moet sturen?
Die Moxa is toch een RS232/IP omzetter?
Neem aan dat ie de gewenste informatie krijgt van de HS.
Je 1 na laatste posting met plaatjes, het laatste plaatje daarvan, wat zie je bij het tabje Send?
Laatst gewijzigd door 747driver op zo 26 apr 2015, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Dré »

Mijn fout inderdaad, ik zat even verkeerd te denken maar de Moxa is een converter en geen versterker.
Alice
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 08:11

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Alice »

747driver schreef: Je 1 na laatste posting met plaatjes, het laatste plaatje daarvan, wat zie je bij het tabje Send?
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk in een plaatje te stoppen:
Afbeelding

Veel wijzer geraak ik er niet uit...
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door 747driver »

Lijkt erop dat de uitgang van die Nuvo module een text produceert welke naar de Moxa wordt gestuurd.
Ik ga ervan uit dat wanneer je op het commando dubbelclicked van Outbox (ID:3972), dat daar bij "Communication object" Moxa_Send is ingevuld?
In dat geval en als je wilt weten wat ie verstuurd zou je in QC Config ergens een Text display plus template kunnen plaatsen welke het Moxa_Send object dan weergeeft.
Alice
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 08:11

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Alice »

Ik denk dat ik het gevonden heb! Blijkbaar moest ik 2 communicatie object in de HS in mijn scenes steken (zowel aan/uit als iets van de source)

Maar, nu heb ik volgende probleem: ik heb de indruk dat mijn knop op de Zennio maar 1 keer mijn sfeer aanstuurt. Eigenlijk is het wel logisch. Ik stuur met de Zennio een 1 naar mijn GA. Dan heb ik in de HS logica aangemaakt met een edge detector. Die reageert enkel als het singaal verandert (zei de programmeur me toch in de tijd). Maar, als ik 2 maar op mijn knop druk, verandert het signaal niet van 0 naar 1. Hoe kan ik dat nu weer oplossen?
logica:
Afbeelding
Zennio:
Afbeelding
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door 747driver »

Waarom zou je een scene 2X aansturen?
Als dat dan nodig is zou ik in plaats van de edge detector een OR poort nemen waarvan de niet gebruikte ingang permanent 0 is.
Alice
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 08:11

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Alice »

Ik ben ver zot, ik heb een ganse middag geprobeerd die sfeer in orde te krijgen
tegen dat ik het probleem doorhad: in de HS 2 audio-communicatie objecten uitzetten lukte niet in 1 sfeer
Dus: nu heb ik gewerkt met een sequence, waarbij ik op seconde 0 de ene boxen uitzet,
en op seconde 1 de 2e paar boxen
En, ik heb in die sfeer ook het GA van de ETS ingevoerd en op nu gezet op seconde 0
zodat het mijn laatste probleem ook van de baan is

Ik weet wel niet waarom het nu wel lukt, en de ganse vorige week niet

Ik vind nergens een terugkoppeling van de audio in de ETS,
en nu zit ik met de onvolkomenheid,
dat als ik de muziek uitzet met mijn sequence (Zennio box 4) er nog steeds staat op de Zennio dat de muziek aan is(Zennio box 4)
Hoe kan ik dat oplossen?
Alice
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 08:11

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door Alice »

Ondertussen is dit ook gelukt, ik heb in mijn sequence gezet dat het groepsadres op 0 gezet wordt

Ik heb nog een vraagje. Ik zou graag een sfeer (scene) willen programmeren in enkel ETS die de spots in onze kamer op 50% zet. Dus, ik heb een groepsadres aangemaakt en dat gekoppeld aan de value-waarde van de dimmer. Maar hoe geef ik de value dan in. Is dit bij de dimmer of bij de knop? Ik vind bij de dimmer geen veld waar ik dit kan invullen. Dus, ik veronderstel dat het bij de instellingen van de knop is. Moet ik kiezen voor Byte control. Dan moet ik een waarde tussen 0 en 255 ingeven? Moet ik dan 255/2=127 ingeven?
Of is het onmogelijk wat ik probeer en moet ik werken met scenes in ETS?

Alvast bedankt voor het geduld dat jullie met mij hebben en de vele hulp
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Programmatie aanpassen

Bericht door egfdevos »

In de dimactor kun je ergens scenes activeren.
Bij de parameters een scene nummer kiezen en de toestand van je verlichting.

De drukknop dan een scene nummer laten sturen.
Heeft drukknop geen scene functie. Dan kun je hem een 1byte waard laten sturen.
0 = scene 1
1 = scene 2
etc
Edwin
Plaats reactie