Shutter sturing K-bus

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
luwidgiani
Berichten: 14
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 19:58

Shutter sturing K-bus

Bericht door luwidgiani »

Ik zit met een shutter sturing probleem van K-bus.
De shutter sturing valt niet in stop na het bereiken van de move time: de spanning valt wel weg van de uitgang maar hij blijft toch nog steeds in de neer of opwaardse beweging gestuurd. hierdoor moet ik telkens nog eens lang drukken op de knop vooraleer ik kan omschakelen.
Kan iemand mij raad geven met dit probleem? of ga ik altijd eerst een stop commando moeten doorsturen vooraleer ik kan omschakelen?

ik heb de Jung 3-voudige tsm 5093
Parameters knop 6
functie: Jaloezie
commando bij indrukken: OM (omschakelen)
bedieningsconcept: Kort- lang ( kort = neer - op, langs = stop)

hier stuur ik een shutter module van K-bus aan AWBS-04/001
chanel A parameters:
working mode: Shutter
chanel 1drive parameters:
total move time: 200*0.1sec
output disconnected from voltage after : total travel time+10%
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Shutter sturing K-bus

Bericht door Dré »

Ik denk dat ik je begrijp, volgens mij weet de drukker niet in welke stand de shutter staat, dus laat de schakelaar luisteren naar de terugmelding van de shutter.
Dus voeg bij de knop ook de GA van de terugmelding bij.
Want zoals ik je begrijp gebruik je een omschakeling (met 1 positie van de drukker, stuur jij hem omhoog en omlaag, met andere woorden je hebt niet twee drukkers om hem omhoog en omlaag te sturen?

Je kunt anders ook even proberen of het wel goed werkt als je 2 drukkers gebruikt, dus de boven(links) zijde voor op en de onder(rechts) voor neer.

Het kan zijn dat ik je toch verkeerd begrijp, want blijft echt het scherm in beweging of is het zo dat je 2x moet drukken op de schakelaar om hem de andere kant op te bewegen?

Als je er neit uit komt, laat anders even wat screensshots zien van de GA, en de parameters
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Shutter sturing K-bus

Bericht door egfdevos »

output disconnected from voltage after : total travel time+10%

Veranderen in "End position". Ik verwacht dat het dan wel werkt.


Persoonlijk zou ik het bedieningconcept omdraaien kort = stop, lang = bewegen.
Edwin
luwidgiani
Berichten: 14
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 19:58

Re: Shutter sturing K-bus

Bericht door luwidgiani »

Veranderen in "End position". Ik verwacht dat het dan wel werkt.
ik dacht dat deze parameter gebruikt wordt als je eindsensoren gebruikt. ik ga het eens proberen.
ik hoor de relais in de sturing wel afklikken zodat de spanning van de uitgang weg is . alleen blijft de led van die sturing nog steeds in neer positie staan.
en gaat hij niet automatisch naar stop. dus ik denk dat "output disconnected from voltage after" niet wilt zeggen dat hij ook in stop ga gaan.
want blijft echt het scherm in beweging of is het zo dat je 2x moet drukken op de schakelaar om hem de andere kant op te bewegen?
het scherm werkt correct enkel als ik smorgens opsta ga ik telkens eerst lang moeten drukken zodat de sturing in stop ga en dan nog eens kort om het te laten bewegen
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Shutter sturing K-bus

Bericht door Dré »

luwidgiani schreef:ik dacht dat deze parameter gebruikt wordt als je eindsensoren gebruikt. ik ga het eens proberen.
ik hoor de relais in de sturing wel afklikken zodat de spanning van de uitgang weg is . alleen blijft de led van die sturing nog steeds in neer positie staan.
en gaat hij niet automatisch naar stop. dus ik denk dat "output disconnected from voltage after" niet wilt zeggen dat hij ook in stop ga gaan.
Over welke LED heb je het dan, op de actor zelf of op de schakelaar waar je het bedient? heb je eigenlijk meerdere schakelaars voor hetzelfde scherm?
luwidgiani
Berichten: 14
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 19:58

Re: Shutter sturing K-bus

Bericht door luwidgiani »

de led op de K-bus actor zelf
hier staan per kanaal 2 leds, dit is een indicatie of het kanaal nog in de op of neer sturing staat
ik heb 1 schakelaar op deze aansturing staan
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Shutter sturing K-bus

Bericht door Dré »

Oké dan was mijn gedachten niet juist en moet je afgaan op wat egfdevos zei, die zat dan een stuk beter in de buurt denk ik zo.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Shutter sturing K-bus

Bericht door 747driver »

luwidgiani schreef:de led op de K-bus actor zelf
hier staan per kanaal 2 leds, dit is een indicatie of het kanaal nog in de op of neer sturing staat
Volgens de beschrijving betekend het branden van die leds Shutter/Blind is in lower/upper limit position.
Heb geen verstand van shutter sturing maar ik lees in de beschrijving dat een 0 naar het Move Blind Up/Down, CHX object de shutter doet openen en een 1 doet zakken.
Moet de schakelaar derhalve niet op toggle of zo staan ingesteld?

Herstel, zie nu net dat OM inderdaad hetzelfde is als toggle...
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Shutter sturing K-bus

Bericht door egfdevos »

Als niet lukt.
Maak eens een opname met de groepenmonitor.
Dat maakt voor ons veel meer duidelijk.
Edwin
Plaats reactie