Incompatible BCU version

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
lizardking77
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 15:21

Incompatible BCU version

Bericht door lizardking77 »

Ik heb het volgende probleem.

Wanneer ik een bouwsteen 6997/60 wil programmeren via ETS 5 (powerline) krijg ik de volgende foutmelding:

Incompatible BCU version 1013 (required 17b0) .

Het betreft de volgende bouwsteen:
6997/60-500 PSB/S 3.0
GJ b000 6900 a1659

In ETS gebruik ik de volgende: Busch-Jaeger 6997/60 steuerbaustein, REG versie 1.6

Ik heb via de archieven van ABB en Busch jaeger verschillende versies geprobeerd maar ze geven allemaal hetzelfde resultaat. Heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen?
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Incompatible BCU version

Bericht door KNX_Steven »

Ben je eerst en vooral zeker dat je met het juiste device in de installatie aan het spreken bent, d.i. kan er ergens verwarring zijn tussen de Individuele (=Fysieke) Adressen?
lizardking77
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 15:21

Re: Incompatible BCU version

Bericht door lizardking77 »

Ja, ik weet zeker dat ik het juiste adres en device benader. Fysiek adres programmeren gaat wel goed. Alleen de volledige download, en applicatie download gaan niet goed met bovenstaande melding.
cevers
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 20:12

Re: Incompatible BCU version

Bericht door cevers »

Mijn ervaring met de powernet modules, vooral de oudere is dat een 6997/60-500 anders is dan een 6997/60.
Even snel gekeken in mijn lijst van oude modules, maar deze staat er niet bij :(

Beste kun je bellen met ABB en vragen voor dit specifieke oude model.
+31 10 407 89 11 is het nummer.
lizardking77
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 15:21

Re: Incompatible BCU version

Bericht door lizardking77 »

bedankt voor je reactie en het controleren. Heb inmiddels mail contact met ABB. Ik moet zeggen wat een top service hoe snel ze reageren.
nu ga ik weer even verder met een poging de BCU in safe mode te programmeren.
lizardking77
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 15:21

Re: Incompatible BCU version

Bericht door lizardking77 »

Het is opgelost. door de BCU in safe mode te plaatsen en via ETS de programma's opnieuw te downloaded was het probleem opgelost.

Safe mode betekent: spanning eraf > programmeerknop indrukken en ingedrukt houden > ondertussen spanning er weer op > het programmeerledje gaat nu langzaam knipperen en je kunt de programmeerknop loslaten > laad nu de applicatie via ETS.
Plaats reactie