motion detector P

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
tmbconstruct
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 14:33

motion detector P

Bericht door tmbconstruct »

ik heb boven op de gang 2 lampen die aangaan op de touch my design van de ouders slaapkamer.
Maar deze lampen staan op een dimmer van zennio. Dit werkt prima, maar op de gang wil ik deze lampen laten aan gaan door 2 sensors,
deze sensors heb ik via de 2 extra analoge/digitale ingangen aangesloten van de touch my design van de ouders slaapkamer, maar deze sensors werken wel maar de lampen gaan niet aan. Is dit omdat ik de sensors op de dimmer moet aansluiten of waar kan dit probleem liggen
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: motion detector P

Bericht door Dré »

Heb je ze wel geprogrameerd via de software of wat heb je allemaal al wel geprobeerd, stuur anders een foto met de instellingen die je hebt gemaakt.
tmbconstruct
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 14:33

Re: motion detector P

Bericht door tmbconstruct »

Dag Dré

Ik heb je enkele fotos in de bijlage geplaatst van de instellingen.
De lampen zijn dus aangesloten op een dimbox, en deze werk op een touch my design dit werkt prima, op die touch my desging is op de extra analoge/digitale ingang een detector aangesloten die in gang in de plafond zijn ingewerkt.
Maar aangezien deze niet kunnen functioneren als zijnde dimschakeling (denk ik toch ), heb ik een nieuw groepsadres aangemaakt als gewoon schakelen.

kijk maar even hoe ik de instellingen heb gemaakt.

Ik stuur 2 x de touch my design instellingen krijg ik niet meer in de bijlage die zit bij de volgende.

vriendelijke groeten Koen
Bijlagen
nieuw als zijnde schakelen aangemaakt voor de detector
nieuw als zijnde schakelen aangemaakt voor de detector
nieuw groepsadres gemaakt.PNG (44.39 KiB) 7498 keer bekeken
instelling dimbox
instelling dimbox
instelling dimbox.PNG (72.88 KiB) 7498 keer bekeken
groepsadres dimbox
groepsadres dimbox
dim halboven groepsadres.PNG (43.66 KiB) 7498 keer bekeken
tmbconstruct
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 14:33

Re: motion detector P

Bericht door tmbconstruct »

Dag Dré

zoals ik al zei, in deze bijlage de instelling van de touch my design

met vriendelijke groeten
Bijlagen
instelling touch my design
instelling touch my design
slpk ouders touch my design instelling.PNG (85.92 KiB) 7498 keer bekeken
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: motion detector P

Bericht door Dré »

Ik zie nergens terugkomen dat jij jou inputs geactiveerd hebt, ik zou zeggen kijk nog eens in de programmering en 'enable' inputs. vervolgens naar het tapblad inputs om daar in te stellen wat voor jou gewenst is en uiteraard daarna de juiste groepsadressen toewijzen.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: motion detector P

Bericht door egfdevos »

Dré schreef:Ik zie nergens terugkomen dat jij jou inputs geactiveerd hebt, ik zou zeggen kijk nog eens in de programmering en 'enable' inputs. vervolgens naar het tapblad inputs om daar in te stellen wat voor jou gewenst is en uiteraard daarna de juiste groepsadressen toewijzen.
GO 222 in het laatste plaatje als ik me niet vergis.

Dan mijn vraag hoe is deze ingesteld?
Ik zou verwachten: Rising edge send 1, Falling edge send 0
Edwin
tmbconstruct
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 14:33

Re: motion detector P

Bericht door tmbconstruct »

Dag Dré & Edwin

Ik heb nog even een foto gemaakt van de instelling van de detector.
Ik krijg hier geen knx-file doorgestuur is dat normaal, anders kon je eens kijken in de file.

vriendelijke groeten Koen
Bijlagen
intelling motion detector p.PNG
intelling motion detector p.PNG (27.14 KiB) 7462 keer bekeken
Administrator
Beheerder
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 11 feb 2009, 15:13

Re: motion detector P

Bericht door Administrator »

Koen,

dat is heel normaal dat je hier geen knx file kan uploaden.
Je kan best een cloudservice zoals dropbox gebruiken en dan de link delen.

De link verstuur je dan best via een privébericht naar diegene die aangegeven hebben om eens jouw probleem verder te bekijken.

Met vriendelijke groeten,

Dimitri De Coussemaker
http://www.coussies.be" onclick="window.open(this.href);return false;
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: motion detector P

Bericht door egfdevos »

De 2 sensoren die jij gebruikt zijn dat Zennio ZN1IO-DETEC-X sensoren of gewoon normale bewegingsmelders?

" :roll: Waar zat ik met mijn hoofd...."
Laatst gewijzigd door egfdevos op zo 07 feb 2016, 08:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: motion detector P

Bericht door Dré »

en zou het iets met het volgende te maken kunnen hebben?

 The two models mentioned incorporate a voltage selection microswitch on the rear side, which should be set to position “Type B”.
 Older models of the Zennio motion detector (e.g., ZN1IO-DETEC and ZN1IO-DETEC-N) will not work properly with TMD-Display.
Al begrijp ik uit de topic tekst dat je de P versie hebt.

in je laatste afbeelding is te zien dat hij bij beweging en bij geen beweging een aan stuurt, lijkt mij dat er bij geen beweging een uit gestuurd moet worden, mogelijk dat dit iets is door dat je aan het testen bent geweest?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar die 'length voor detection' nu eigenlijk voor staat, is dat inderdaad dat hij pas na 10seconden beweging een aan gaat sturen of is het toch wat anders? Er zit bij beide aan/uit commando's ook een delay waarvan ik dan verwacht dat je die moet gebruiken om de verlichting met een vertraging uit te laten schakelen. Zet anders die 'length voor detection' eens op 1 seconden.
Plaats reactie