Kill-switch

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
ivop
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 20:14

Kill-switch

Bericht door ivop »

Hoi
Ik probeer in ETS4 een schakelaar zo te programmeren dat meerdere groepen gelijktijdig geschakeld worden. Doel is om aan de voordeur een kill-switch in te stellen: alle lichten uit in het hele huis met 1 druk op de knop. Of bijvoorbeeld alle verlichting in de living aan met een dubbelklik op de schakelaar.
Maar vreemd genoeg lukt het me niet... Ik kan wel meerdere adressen toevoegen, maar alleen het eerste adres wordt gestuurd.

Iemand een oplossing?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Kill-switch

Bericht door Dré »

Daf is ook de manier hoe KNX werkt, je moet het andersom doen, maak een aparte groepsadres aan gooi daarin de schakelaar en stel deze in op altijd uit en sleep daar de gewenste uitgangen in.,
ivop
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 20:14

Re: Kill-switch

Bericht door ivop »

Aha! Dat ga ik proberen, thanks! :D
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Kill-switch

Bericht door egfdevos »

Een object kan maar naar één groep adres iets sturen.
Een object kan naar meerdere groep adressen luisteren.

Dat luisteren is om het object intern "up-to-date" te houden.
b.v. bij het gebruik van de om/toggle functie wanneer geen status object voorhanden is, om dubbel drukken te voorkomen.
Edwin
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Kill-switch

Bericht door oNNoZeLe »

Dré schreef:Daf is ook de manier hoe KNX werkt, je moet het andersom doen, maak een aparte groepsadres aan gooi daarin de schakelaar en stel deze in op altijd uit en sleep daar de gewenste uitgangen in.,

zo heb ik het destijds ook gemaakt.
nederbos
Berichten: 24
Lid geworden op: di 01 feb 2011, 16:11

Re: Kill-switch

Bericht door nederbos »

Ik ook zo begonnen, maar ondertussen toch overgegaan naar scene programmatie.
ivop
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 20:14

Re: Kill-switch

Bericht door ivop »

Ik heb uiteindelijk nog eens tijd gemaakt om te spelen met ETS, maar ik kom er niet uit...

Ik heb nu 2 groepen die gelijktijdig gestuurd moeten worden, kwestie van simpel te starten. :)
Ik maak een nieuw groepsadres aan, sleep hier de twee uitgangen van de box naartoe van de 2 groepen die ik gelijktijdig wil sturen (aan/uit) en sleep de knop van de vier-knoppige schakelaar er ook bij.
Dat werkt niet.

Ik zou denken dat de ene schakelaar een aan/uit stuurt naar de groep, en de groep bestaat uit meerdere aparte groepen die allemaal doen wat er gevraagd wordt. :(
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Kill-switch

Bericht door egfdevos »

simpel voorbeeld:

1/1/1 = schakeluitgang 1 + knop 1(aan/uit)
1/1/2 = schakeluitgang 2 + knop 2(aan/uit)

1/1/3 = schakeluitgang 1 + schakeluitgang 2 + knop 3(uit)

:idea:
Met een beetje geluk krijg je dit werkend maar loop je tegen het dubbel-druk probleem aan van knop 1 en knop 2.
Edwin
ivop
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 20:14

Re: Kill-switch

Bericht door ivop »

Ik heb nog allerlei dingen uitgeprobeerd, ook op YouTube nog filmpjes gevonden over het schakelen van meerdere lampen met 1 knop en het aan/uitschakelen van alles met scenes... Maar het lukt nog steeds niet...

In dit geval scène aangemaakt, 2 lampen naartoe gesleept (MaxInBox outputs) en de schakelaar. Downloaden naar schakelaar maar weer niks.
Daarvoor groep gemaakt, zelfde lampen en schakelaar gesleept, downloaden naar schakelaar en ook niks.
En ook werkelijk niks, geen van beide lampen wordt gestuurd.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Kill-switch

Bericht door egfdevos »

Ben jij in staat 1 lamp met 1 schakelaar aan/uit te schakelen?
Edwin
Plaats reactie