Foutmeldingen gira homeserver

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Capaburro »

Hallo,

ik heb een FTP functionaliteit laten inbouwen door de beheerder van mijn homeserver project maar deze werkt blijkbaar niet.
Doel is om een aantal logfiles (electriciteit verbruik wordt gelogd) op mijn nas te zetten om de x tijd.

Ik zou dus graag zien wat er misgaat met de FTP maar weet niet goed waar ik die foutmeldingen kan vinden.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Capaburro »

Bovenstaande heb ik ondertussen gevonden via de hslist.
Maar blijkbaar bij FTP-1 (die wel ingesteld is) staat gewoon niets bij, allemaal vraagtekens.
Dan mag ik ervan uitgaan dat die nog nooit getriggerd geweest is of mis ik iets?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Dré »

FTP-Server-1 (hij zou er ongeveer zo uit moeten zien)
Last FTP Ok: 01.12.2016 00:00:06
Last FTP Err: ?
Status: OK
Server: 192.168.1.24
Ziel:dre/Home Server/Gas/2016-12-01 Gas 00.00.html
Versendet:9
Abgewiesen:0
Veraltet:0
Connected:3
Dauer Connected: Min:1.230 Max:2.937 D:2.817 Akt:2.937/1.230/2.157
ServerStart: 01.12.2016 00:00:04
ServerEnd: 01.12.2016 00:00:06
Warten 1: 0
Warten 2: 0
Warten 3: 0
Queue Akt.: 0
Queue Max.: 3

FTP-Server-2 (niet in gebruik)
hierbij staat overal een vraagteken bij behalve bij: Dauer Connected

Maar is er wel een actie gebeurd dat er iets verstuurd zou zijn en heeft de programmeur de verbinding niet getest dan of het ook echt werkt?

Heb je overigens zelf ook de beschikking over de programmering en software (Expert)?
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Capaburro »

Ik beschik over alles, de expert software4.4 en ets5 + de projecten die hij geprogrammeerd heeft.
De persoon die het geprogrammeerd heeft (de electricien die de componenten geplaatst heeft) weet het ook niet goed waarom het niet werkt dus ben zelf aan het kijken.

Er worden een aantal bestanden klaargezet op de homeserver die via FTP op mijn nas moeten verschijnen wat hij niet doet.
Om de ftp te testen heb ik het retentive memory naar een andere map laten wegschrijven op de nas en dat doet hij wel, dus de FTP werkt wel.
Alleen werkt de FTP niet volgens zijn programmatie.

Hier de URL's waar je een schermafdruk kan bekijken van de programmatie die voor dit "wonder" moet zorgen.
Ik vind het niet proper gedaan omdat hij nergens zijn componenten benoemd.

Afbeelding

Afbeelding



Dit staat er bij mij in de log, blijkbaar kan je nergens uitlezen welke error hij geeft?? (vind ik maar raar)

Last FTP Ok ?
Last FTP Err 04.12.2016 00:01:52
Status ERR
Server ?
Ziel ?
Versendet 0
Abgewiesen 0
Veraltet 12
Connected 0
Dauer Connected Min:0.000 Max:0.000 D:0.000 Akt:0.000/0.000/0.000
ServerStart 04.12.2016 00:01:52
ServerEnd 04.12.2016 00:01:52
Warten 1 1
Warten 2 1
Warten 3 3
Queue Akt. 0
Queue Max. 4
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Dré »

Ik zie dat bij de module 'equal to' het referentie kanaal niet gedefinieerd is (hij is nog groen) (vakje twee bij de ingang van deze module). ik zou om te beginnen hier een waar van 0 of 1 in zetten.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Capaburro »

Bedoel je links naast E1 ?
Die staat groen maar er staat toch al een 0 in?
(ik ben nog nieuw in deze materie dus vergeef me als ik domme dingen zeg)

Ik lees dit als volgt: indien uren (a4) gelijk is aan 0 (E1) dan .....
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Dré »

Klopt je hebt gelijk, dat is inderdaad het probleem niet, al ben ik wel voorstander om dat wel te definiëren, maar dat ter zijde.
Wat ik wel zie dat je bij de tijdsmodule als ingang hebt staan 75sec, echter heeft een minuut maar 60 seconden zoals je wel weet, hierdoor heb je een redelijke kans dat hij het niet altijd doet

Heb je overigens als gebruiker die staat ingesteld in de homeserver (Project) wel rechten om in de map 'NAS1' te mogen schrijven?
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Capaburro »

Ik veronderstel van wel want mijn retentive memory en mijn debug log schrijft hij wel gewoon weg in dezelfde map via dezelfde FTP om de x tijd.

Ik zie bij Exceptions (in de hslist) nu wel het volgende, lijkt alsof hij geen files vindt?
06.12.2016 18:29:47 (1)
File "./../hssrc/hs_ftp.py", line 417, in Main
File "./../hssrc/hs_ftplib.py", line 132, in connect
error: getaddrinfo returns an empty list

Ik ga die 75sec veranderen dan in 59 sec, ik weet niet waarom hij dat zo ingesteld zou hebben.
Heb ook gewoon 0 gezet in de E1 en is nu naar geel veranderd.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Dré »

Capaburro schreef:Ik veronderstel van wel want mijn retentive memory en mijn debug log schrijft hij wel gewoon weg in dezelfde map via dezelfde FTP om de x tijd.

Ik zie bij Exceptions (in de hslist) nu wel het volgende, lijkt alsof hij geen files vindt?
06.12.2016 18:29:47 (1)
File "./../hssrc/hs_ftp.py", line 417, in Main
File "./../hssrc/hs_ftplib.py", line 132, in connect
error: getaddrinfo returns an empty list

Ik ga die 75sec veranderen dan in 59 sec, ik weet niet waarom hij dat zo ingesteld zou hebben.
Heb ook gewoon 0 gezet in de E1 en is nu naar geel veranderd.
Over het niet kunnen vinden van het bestand durf ik weinig te zeggen, maar wat me wel opvalt is dat het ergens in de avond is en als ik je logische schakeling een beetje lees zou die rond 12 uur snacht verstuurd moeten worden volgens mij en niet om 18.29uur, dus verwacht dat dat over een ander pakketje gaat.

Ik zou dan even proberen om via deze logica het 'retentive memory' te laten versturen, dat weet je in ieder geval of de logica goed is.
Dan weet je wat beter in welke richting je moet gaan zoeken.

Overigens kun je ook proberen om ipv via FTP deze gegevens via mail te laten verzenden, kijken of die het wel doet.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Capaburro »

Klopt dat het op een ander tijdstip is.
De logica die je ziet die deed helemaal niks. Nergens foutmeldingen.
De foutmeldingen zijn pas beginnen komen als ik manueel die FTP onder een knop gezet heb in mijn visualisatie om te testen.
Ik probeer nu te achterhalen waarom er geen bestanden gekopieerd worden, volgens mijn electricien zouden die allemaal op de homeserver opgeslagen zijn maar dat kan ik nergens controleren.

Ik laat in diezelfde logica nu ook de statuspagina wegschrijven in dezelfde map. Kijken of hij dat doet.
(dit werkte al naar een andere map buiten deze logica om)
Laatst gewijzigd door Capaburro op wo 07 dec 2016, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie