betekenis parameters - bewegingsmelder GIRA (comfort)

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: betekenis parameters - bewegingsmelder GIRA (comfort)

Bericht door Wijnand »

Succes verder
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: betekenis parameters - bewegingsmelder GIRA (comfort)

Bericht door Capaburro »

Wat nog niet werkt is het volgende.
Wanneer ik overdag (als het licht is buiten) in mijn hal passeer gaat het licht ook aan.
Weten jullie of het mogelijk is om dit te voorkomen en in te stellen dat de sensor rekening houdt met licht intensiteit ?

Alvast bedankt
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: betekenis parameters - bewegingsmelder GIRA (comfort)

Bericht door Wijnand »

ik zie in de parameters onder algemeen: schemeringsniveau potmeter staan. Die kan je aan zetten.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: betekenis parameters - bewegingsmelder GIRA (comfort)

Bericht door Capaburro »

Ok, heb het gevonden maar het werkte niet, dan heb ik nog even verder gekeken in de parameters en zag ik "schemeringsniveau" staan, dat heb ik nu ingesteld op 10-30lux, als het straks donkerder begint te worden weet ik of het werkt.
Nu gaat hij alleszins niet meer aan.

Mijn volgende probleem is de garage. Daar is er een zelfde type bewegingsmelder maar ik wil die laten werken op de manier dat wanneer er detectie van beweging is mag hij niet uitgaan. Standaard staat hij nu op 2 minuten, maar als je in de garage bezig bent springt de verlichting wel uit en moet je expliciete bewegingen doen om hem terug aan te laten springen.
Het zou dus logischer zijn moest hij de lamp laten branden als er beweging is.
Dus net voordat hij de lamp zou willen uitdoen, zou hij nogmaals moeten detecteren of er beweging is.

Kan dat ?
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: betekenis parameters - bewegingsmelder GIRA (comfort)

Bericht door Wijnand »

Ik weet niet goed wat je bedoeld, maar volgens mij werken alle bewegingsmelders met een tijd-reset als ze weer beweging zien. Er zijn melders welke het licht een keer (10 seconde voor tijd) laten knipperen voor de tijd is afgelopen. Als de melder je niet ziet, moet je misschien 2 melders ophangen en softwarematig aan elkaar koppelen.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: betekenis parameters - bewegingsmelder GIRA (comfort)

Bericht door Capaburro »

Wat de bewegingsmelder doet is het volgende, hij detecteert beweging en het licht gaat aan, na 2 minuten (of de tijd die je kan instellen) gaat het licht terug uit.

Wat ik zou willen is het volgende.

In plaats van het licht na de ingestelde tijd terug uit te doen zou hij eerst moeten kijken of er nog beweging is, indien ja mag hij het licht niet uitdoen, indien nee mag hij wel het licht uitdoen. Dus wanneer de ingestelde tijd bereikt is om het licht uit te doen zou hij eerst nog een detectie moeten doen om te kijken of er beweging is.

Volgens mij moet dit mogelijk zijn.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: betekenis parameters - bewegingsmelder GIRA (comfort)

Bericht door Wijnand »

Apart, wat ik al schreef moet een bewegingsmelder de tijd altijd resetten als ie weer beweging ziet? Is dit niet in te stellen?
Mattias
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 22 feb 2009, 20:08

Re: betekenis parameters - bewegingsmelder GIRA (comfort)

Bericht door Mattias »

bewegingsmelder moet je instellen dat hij zijn trigger bij elke beweging terug start
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: betekenis parameters - bewegingsmelder GIRA (comfort)

Bericht door Capaburro »

Wijnand schreef:Apart, wat ik al schreef moet een bewegingsmelder de tijd altijd resetten als ie weer beweging ziet? Is dit niet in te stellen?
Waarschijnlijk wel maar zou niet weten welke parameter het is. (of welke combinatie)
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: betekenis parameters - bewegingsmelder GIRA (comfort)

Bericht door Wijnand »

Ik weet niet of het de juiste parameter is, maar ik zie de volgende:
de tweede "tab" (verwerking van een detectie) daar heb je als onderste keuze: Signaalactivering bij natriggering
Het is een cryptische omschrijving maar zou het kunnen zijn.
Plaats reactie