gira tastsensor2 plus & (viessmann) CV

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
arnevt
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 mar 2009, 14:10

gira tastsensor2 plus & (viessmann) CV

Bericht door arnevt »

Allen

ik heb als tastsensoren de gira tastsensor2 gekozen voor heel mijn huis. In elke kamer is er een tastsensor2 plus gekozen om later kamergestuurd de CV te laten werken.

De CV wordt een viessmann vitodens 300 met bijhorende kamerthermostaat.

Nu heb ik wel al eventjes gekeken hoe die tastsensoren omgaan met het heating object. En ik merk op dat je 3 methodes hebt

PI control, die een procentuele waarde stuurt (hoe dichter bij setpoint, hoe kleiner waarde)
continious mode (die op bepaalde intervallen 1nen en 0len stuurt, iets gelijkaardig als hierboven)
2 mode (die precies gewoon een 1 stuurt als het kouder is en een 0 als het warmer is dan het setpoint)

Nu is mijn vraag, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wat is de bedoeling dat die tastsensoren gaan aansturen? Ik kan me inbeelden dat de 3de mode (1 en 0 naargelang bereikte temp) dient om een ouderwetse CV aan en uit te laten slaan, zoals de ouderwetse kamerthermostaat dat doet). Maar wat met die PI control (die een waarde stuurt)? mis ik nog een lnk tussen tastsensor en viessmann ketel? of dient dat om radiatorkranen open en dicht te draaien?

groetjes
Arne
gara
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 16:08

Re: gira tastsensor2 plus & (viessmann) CV

Bericht door gara »

Arne

De PI regeling dient om servomotoren van de contructeur Heimeyer rechtstreeks aan te sturen vb : Gira 1097 00 , deze hebben geen apparte spanning nodig en gebruiken de KNX-bus voeding , ik heb in een project ( de KNX Award winner van 2004 ) zo een 310 stuks geinstalleerd en geprogrammeerd .

De gewone 1-0 aansturing kan gebruikt worden voor vlinderklep kranen en zolas je zelf reeds wist een aan en uit van de cv ketel

Grtjs
Guido
Plaats reactie