Interfaces werken niet meer

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
mike67
Berichten: 13
Lid geworden op: do 04 jun 2009, 19:30

Interfaces werken niet meer

Bericht door mike67 »

ETS Versie 5.7.3 (Build 10660)

Gebruikte interfaces:
1. Gustav Hensel EMS0206
2. Weinzierl IP Interface 730

Ik heb beide interfaces al enige jaren op een DIN rail en in gebruik. Nu wil ik na lange tijd (>maanden) mijn configuratie veranderen en krijg ik geen connectie meer via één van beide interfaces (heb beide geprobeerd). Ik heb de interfaces al jaren geleden voorzien van een vast IP adres en dat functioneerde ook prima voor monitoring, downloaden en uploaden, etc.

-----
Beide geven interfaces geven dezelfde melding:
De busverbinding KnxIpTunneling : KNX IP Interface 730 - 192.168.1.25:3671 kon niet worden gerealiseerd. De interface kan de nieuwe data niet accepteren want zijn maximum aantal gelijktijdige verbindingen is al in gebruik.

De busverbinding KnxIpTunneling : EIB-IP-Gateway (EMS 0206) - 192.168.1.20:3671 kon niet worden gerealiseerd. De interface kan de nieuwe data niet accepteren want zijn maximum aantal gelijktijdige verbindingen is al in gebruik.
-----

Ik kan overigens beide interfaces met ping benaderen binnen 16ms en zonder verlies van packets. Dus binnen het netwerk zijn deze interfaces bekend en ook branden beide leds voor KNX en IP.

Heeft enig idee waar dit aan kan liggen? M.a.w. wat doe ik fout in de configuratie of is er iets veranderd? Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Groet,
Mike
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Interfaces werken niet meer

Bericht door egfdevos »

Als ze aangeven dat alle verbindingen bezet zijn...
- Verbinding vrijmaken?
- Programmeren via de bus ipv IP?
Edwin
mike67
Berichten: 13
Lid geworden op: do 04 jun 2009, 19:30

Re: Interfaces werken niet meer

Bericht door mike67 »

Dank voor je reactie egfdevos! Ik ben er inmiddels achter dat er componenten in het netwerk blijkbaar (en ineens) gebruik maken van beide IP KNX verbindingen. Dit was er altijd één. Blijft heel vreemd, want aan die opzet is niets veranderd en werkte voorheen ook zo. Ik heb de UTP kabel uit netwerk component gehaald en kan ik in ieder geval met één van de IP verbindingen weer downloaden. De andere werkt nog steeds niet (misschien is deze stuk?). Voor nu ben ik even geholpen, maar het klopt nog niet ;-)
Plaats reactie