Gira Expert ONVIF logic

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Gira Expert ONVIF logic

Bericht door houseofdreams »

Iemand al de ONVIF logische module gebruikt in een logisch schema? Ik heb 2 Hikvision camera's hangen, de vorige camera (Axis) kon ik deze makkelijk aansturen (PTZ posities) via een http call, waardoor deze dan naar de opgeroepen PTZ positie ging (bvb aanbellen deur -> PTZ deur enz)

Deze nieuwe camera's hebben dit blijkbaar niet, maar ze ondersteunen wel het ONVIV protocol, waar ik nu eerlijk gezegd nog niet veel van ken (ben me ondertussen aan het inlezen)

Toen ik zag dat in de nieuwere Gira expert software een ONVIF logische module zat wou ik dit eens proberen, maar weet niet 100% hoe dit nu juist werkt (als het al werkt uiteraard)
onvif.jpg
onvif.jpg (29.47 KiB) 3191 keer bekeken
Iemand een idee?
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira Expert ONVIF logic

Bericht door houseofdreams »

Nog wat verder zitten experimenteren...

De connectie met de onvif module werkt wel degelijk, login/wachtwoord enz wordt mooi aanvaard, want als ik als test, de "trigger" koppel aan een van de opties zoals bvb "tilt upwards", dan gebeurd dit ook effectief als ik die QC "knop" activeer in de quadclient.

Alleen krijg ik de sceneselectie niet werkend.

Volgens de helpfile is er sprake van:

"Controls calling up and saving of camera positions via a scene auxiliary unit"

Geen idee wat ze hiermee bedoelen, die help files zijn op zich echt wel ontoereikend om ergens te geraken. Ik vind ook nergens een werkend voorbeeld :(

Ik blijf uiteraard zoals altijd zelf wat proberen, maar alle hulp is hier welkom!
Plaats reactie