controle ventilatorconvector in scène probleem controle ventilatorconvector in scène probleem check fan coil unit in sce

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
mrno0n3
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 dec 2020, 20:43

controle ventilatorconvector in scène probleem controle ventilatorconvector in scène probleem check fan coil unit in sce

Bericht door mrno0n3 »

Hallo allemaal. Ik heb een probleem met het regelen van de thermostaat of voor specifiek een ventilatorconvector in een scène, ik moet de bedrijfsmodus of temperatuur wijzigen of de ventilatorconvector in verschillende scènes in- en uitschakelen,
Ik weet dat sommige swtiches zoals ABB, Jung, ... hier logica voor hebben. maar sommige schakelaars zoals Theben IOn108 hebben niets voor fancoil scene, hoe kan ik dit probleem oplossen?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: controle ventilatorconvector in scène probleem controle ventilatorconvector in scène probleem check fan coil unit in

Bericht door egfdevos »

Als je een vraag stelt zonder informatie te geven kan niemand er een antwoord op geven.
Edwin
mrno0n3
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 dec 2020, 20:43

Re: controle ventilatorconvector in scène probleem controle ventilatorconvector in scène probleem check fan coil unit in

Bericht door mrno0n3 »

Hallo,
bijvoorbeeld, hoe kan ik een fancoil uitschakelen of de werkingsmodus instellen met Theben ION108 en Interra ITR524 als fancoilactuator?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: controle ventilatorconvector in scène probleem controle ventilatorconvector in scène probleem check fan coil unit in

Bericht door egfdevos »

Waarschijnlijk niet de beste manier.
De ITR524 heeft een aantal CONVERTERs.
- scene is een 1byte object. scene 1 = waarde 0, scene 2 = waarde 1 etc
- waarde 0-100% is ook een 1byte object 0-255.
- aan/uit is 1 bit 1/0

GA scene - ingang converter
GA fancoil - uitgang converter
Edwin
mrno0n3
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 dec 2020, 20:43

Re: controle ventilatorconvector in scène probleem controle ventilatorconvector in scène probleem check fan coil unit in

Bericht door mrno0n3 »

Hoi,
Dank u voor uw antwoord
Ik ben hier echt in de war
Zoals ik scènenummer 5 wil uitvoeren, hoe kan ik deze byte naar een bit converteren?
Ik denk dat ik dit scenario moet uitvoeren,
Toen ik bijvoorbeeld op de pussbutton drukte die ik had toegewezen als Sene-oproep, moet ik een waardeobject verzenden zoals (0,1,2,3) om de fancoil uit te schakelen of op een ander snelheidsniveau te zetten, hetzelfde voor de bedieningsmodus die ik nodig heb om de waarden te verzenden om verschillende bedrijfsmodi uit te voeren, is het probleem dat ik niet weet hoe ik het waardeobject moet krijgen. Ik haal het scene-object van de pussbutton, ik krijg het bedieningsobject van de thermostaat. hoe kan ik deze logica schrijven?
mrno0n3
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 dec 2020, 20:43

Re: controle ventilatorconvector in scène probleem controle ventilatorconvector in scène probleem check fan coil unit in

Bericht door mrno0n3 »

Over Theben ION 108 is er een object waarmee u de bedieningsmodi tijdens het opslaan van scènes kunt opslaan en later weer kunt oproepen.Maar ik heb nog steeds het probleem om het te begrijpen over andere schakelaars
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: controle ventilatorconvector in scène probleem controle ventilatorconvector in scène probleem check fan coil unit in

Bericht door egfdevos »

m1.gif
m1.gif (2.7 KiB) 5987 keer bekeken
m2.gif
m2.gif (2.57 KiB) 5987 keer bekeken
Dit geeft bij scene nr5 (waarde 4) een uit (bit 0)
Edwin
mrno0n3
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 dec 2020, 20:43

Re: controle ventilatorconvector in scène probleem controle ventilatorconvector in scène probleem check fan coil unit in

Bericht door mrno0n3 »

Bedankt Edwin,
Nu begreep ik hoe het werkt :)
Is er een andere manier om dit te doen zonder converters? omdat de meeste actuatoren de converter niet hebben
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: controle ventilatorconvector in scène probleem controle ventilatorconvector in scène probleem check fan coil unit in

Bericht door egfdevos »

Gezien deze vraag denk ik dat er ergens wat fout gaat.

We beginnen daarom simpel.
- Benoem 1 ding dat je wilt bereiken.
- Welke componenten zijn daaraan verbonden?
Edwin
Plaats reactie