Datatype feedback probleem

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
brammetje
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 10:19
Locatie: Axel, NL

Re: Datatype feedback probleem

Bericht door brammetje »

Zoals ik de handleiding van jouw knop lees kan deze ook een scene uitvoeren. Wijzig de huidige toetsfunctie van waarde zenden in scene, en laat die scene (dus intern binnen de knop) zowel de waarde zenden op de scene-GA zoals je die nu gebruikt, en ook een 1 op de GA die de gordijnen open of dicht stuurt. Of stuur je de scene ergens anders vandaan, dus niet van de knop die je noemt?
nederbos
Berichten: 24
Lid geworden op: di 01 feb 2011, 16:11

Re: Datatype feedback probleem

Bericht door nederbos »

@Brammetje idd scene wordt niet door knop aangeroepen. Nu eens een scene die aangeroepen wordt vanuit Loxone, maar evengoed dat probleem bij activering van zonweringsmode door weerstation: de knop voor manual override van 1 van de zonweringen moet weten dat de zonwering al dan niet naar beneden is.

Maar ik denk dat ik voorlopig oplossing heb door de ideeën van @egfdevos en @brammetje : als scene aangeroepen wordt vanuit Loxone stuur ik er nog een binair telegram achter waar de knop kan naar luisteren. In geval van zonwering luistert de knop naar 'activatie zonwering' (ook binair) ipv van te wilen luisteren naar positie feedback van de actor. Dat laatste zou wel foutbestendiger zijn, maar dat gaat in mijn geval dus niet.
Plaats reactie