ETS6

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Coppensw
Berichten: 87
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:18

ETS6

Bericht door Coppensw »

In MyKNX heb ik een aanbod om naar ETS6 te upgraden
ik vind echter geen artikel dat me heel duidelijk maakt waarom ik neer ETS6 zou "moeten" upgraden behalve dat het klaar is voor de toekomst.
Iemand informatie over de pluspunten van ETS6
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS6

Bericht door egfdevos »

Welke pluspunten?

Laat ze eerst maar alle kinderziekten uit ETS6 halen en zelfs dan voegt het zeer weinig vernieuwing en al helemaal geen verbetering toe.
Zeker niet genoeg om de portemonnee te trekken als je al ETS hebt.

De vernieuwingen hadden ze net zo goed in een reguliere update kunnen steken.
De "verbeteringen" hadden ze achterwege mogen laten.
Edwin
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS6

Bericht door egfdevos »

Edwin
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: ETS6

Bericht door KNX_Steven »

Door het gebruik van Segment Couplers kan je lijnen opsplitsen in Segmenten en binnen een Lijn van medium veranderen, bvb. om een kleine RF extensie toe te voegen zonder dat je hele topologie overhoop moet worden gegooid.
In tegenstelling tot wat er in de video wordt gezegd, is een Segment Coupler niet exclusief voor een TP/RF Media Coupler, maar ook mogelijk in een TP/TP Coupler of zelfs in een IP/TP Coupler. Daarmee wordt het bvb. mogelijk om veel kleine TP eilandjes te maken, met een bereik kleiner dan 255, verbonden met IP Routers.

Door het gebruik van Security Proxy kan een device dat secure communiceert, bvb. op een buitenlijn of op een RF Segment, communiceren met een device dat plain (not encrypted) praat.

Beide zijn uitbreidingen van de bestaande Coupler.

De video gaat nogal snel over KNX RF Multi: dat is inderdaad een protocoluitbreiding van KNX RF waardoor at runtime de frequentie kan veranderen (zonder meshing, thanks God). Daarmee draait KNX RF stabiel ook in omgevingen met storingen en andere RF protocollen in de buurt. Bovendien is er een acknowledge voorzien, zodat de zender weet of IEDERE ontvanger zn Telegram heeft ontvangen (zelfs over Repeaters).

De andere uitbreidingen zijn uitbreidingen die ETS gewoon state-of-the-art houden, wat van een hedendaags tool kan worden verwacht.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS6

Bericht door egfdevos »

Edwin
stijns
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 dec 2019, 09:18

Re: ETS6

Bericht door stijns »

Weet iemand of de "one single project" in de nieuwe KNX Home hard afgedwongen wordt, of eerder een "gentlemen's agreement" is?
Het doel: De KNX home gebruiken waar hij voor dient: aanpassingen aan de huis installatie. Daarnaast wil ik graag en toe wat experimenteren in een lab-opstelling vooraleer ik het in huis deploy. Huisgenoten die het niet prettig vinden als een experimentje niet lukt en ze daardoor in het donker zitten :lol:
Hiervoor moet ik dus 1 "echt" project kunnen bewerken, en af en toe wat losse labo-opstellingen...
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS6

Bericht door egfdevos »

Er is geen begrenzing op het aantal projecten.
Alleen een max van 64 bus-deelnemers per project.

Dus vergelijkbaar met de Lite versie van vroeger.
Edwin
Plaats reactie