RF probleem in ETS6

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
jowi
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 15 dec 2021, 14:00

RF probleem in ETS6

Bericht door jowi »

Hallo, Ik ben Noob op KNX gebied. Ik heb een nieuwe KNX intallatie, maar vanwege bestaande elektra installatie besloten om gedeeltelijk RF te gaan. Nu heb ik een knop op de TP line zitten en op de RF line een lamp actuator van Theben. Ik heb de TP-RF Coupler van Theben geinstalleerd en het spul binnen ETS6 in een group gezet. De actuator is volgens de ETS diagnose tool vindbaar en de Coupler led licht op zodra ik de knop bedien, echter de lamp op de RF actuator gaat niet aan danwel uit. Kan iemand licht op deze zaak werpen? :lol:
brammetje
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 10:19
Locatie: Axel, NL

Re: RF probleem in ETS6

Bericht door brammetje »

Verschillende plekken waar het mis kan zijn.
- Staat die TP-RF koppelaar ingesteld dat alles doorgegeven wordt, en is configuratie ook op het apparaat gedrukt?
- Is de aktor juist geconfigureerd, en is die configuratie ook daadwerkelijk op het apparaat gedrukt?
- Schakelt die aktor inderdaad niet? [Als wel, dan is de lamp kapot :-) ]
- Je ziet daadwerkelijk in de groep monitor het telegram verstuurd worden, en niet herhaald worden?

(Wat betekent het als het ledje van de coupler oplicht? Goed, of juist fout, of gewoon "ik heb iets gezien"?)
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: RF probleem in ETS6

Bericht door KNX_Steven »

Zijn alle componenten goed gedownload: drukknop, media coupler, actor?
Kan je de telegrammen loggen op TP of op RF?
Hoe ziet je topology eruit?
jowi
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 15 dec 2021, 14:00

Re: RF probleem in ETS6

Bericht door jowi »

Thnx voor de gegeven suggesties. Ik wist niet dat de RF-coupler gefilterd werd. Staat default gefilterd en zorgt voor de nodige blokades in de nodige communicatie. Simpele oplossing : in ETS de settings van de RF-coupler alles op routed gezet en niet gefilterd. Nu lijkt alles het te doen. Hoop niet dat er zometeen rook uit de muur komt :lol:
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: RF probleem in ETS6

Bericht door KNX_Steven »

Ja, maar alle verkeer van TP gaat nu wellicht nodeloos naar RF, en omgekeerd. Beter is van de Media Coupler deftig te parametreren, met filter tabel en te downloaden.
Plaats reactie