Rolluik UP/DOWN scene

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Rolluik UP/DOWN scene

Bericht door houseofdreams »

Lange tijd geleden dat ik nog actief was op dit forum, sommige zullen mij wss nog wel "kennen" :)

Ik zit met een klein probleempje qua programmatie van een (wat ik denk eenvoudige) scene. Ik heb in onze keuken een 6voudige schakelaar, waarvan ik de onderste 2 knoppen wil gebruiken als scene, die dan alle geselecteerde roluiken ineens omhoog/omlaag doet.

Ik heb al enkele dingen geprobeerd in ETS, maar ik lijk er niet in te slagen.

De onderste 2 knoppen staan ingesteld als een "rocker", dus ze hebben de up/down functionaliteit, met als sub-functie een korte en lange functie. Kort = rolluik een standje naar beneden/omhoog, lang= rolluik ineens helemaal naar beneden/omhoog.

Ik had aan deze 2 knoppen de onderstaande kort/lang functies van alle rolluiken toegevoegd, maar van de 6 rolluiken, werkt telkens alleen de laatste uit die lijst, de andere doen niks.

Ik heb dan nog eens op een andere manier geprobeerd, maar ook dat luktte niet direct. Iemand een idee (of voorbeeld) hoe je op een makkelijke manier dit kan oplossen (dus liefst zonder elke knop opnieuw te moeten programmeren?)

(ik kan blijkbaar geen screenshots meer toevoegen? Limiet bereikt?)
brammetje
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 10:19
Locatie: Axel, NL

Re: Rolluik UP/DOWN scene

Bericht door brammetje »

Een knop zendt maar 1 GA, als je daar 6 verschillende GA's aan hangt voor de 6 rolluiken dan zal het niet werken.

Je zult 1 GA moeten aanmaken en die toevoegen aan elk van de actorkanalen. Die kanalen luisteren dan ook naar jouw algemene knop in de keuken.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Rolluik UP/DOWN scene

Bericht door houseofdreams »

Daar vreesde ik dus al voor :)

Wel raar dat ETS dit dan wel toelaat.. Thanks
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Rolluik UP/DOWN scene

Bericht door KNX_Steven »

Omdat een communicatie-object kan zenden op slechts één groepsadres, maar eventueel kan ontvangen om nog meerdere groepsadressen.
Coppensw
Berichten: 87
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:18

Re: Rolluik UP/DOWN scene

Bericht door Coppensw »

ook een vraag ivm dit onderwerp (screen ipv rolluiken maar dat blijft hetzelfde).
Ik heb een JAL-0810.02
in ETS kan ik zonder problemen de screens apart bedienen (bv lange druk is toggle omhoog/omlaag, korte is stop)
Maar ik wil 4 tegelijkertijd besturen. Ik kan hetzelfde adres op de vier channels zetten en dan werkt het.
probleem: stel alle 4 naar beneden. ik laat nu 1 van de 4 omhoog.
en daarna druk ik op de knop die de vier zou moeten sturen: 3 gaan omhoog en 1 omlaag

dus de vraag hoer kan ik in de JAL-0810.02 apart omhoog en omlaag sturen ipv toggle ?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Rolluik UP/DOWN scene

Bericht door egfdevos »

Geen software probleem maar een hardware probleem.
1 of 3 rolluiken zijn niet correct aangesloten op de actor.
Op/neer omgedraaid.
Edwin
Plaats reactie