ETS6 & Homelynk (LSS 100100)

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Inge
Berichten: 7
Lid geworden op: za 16 mar 2019, 12:03

ETS6 & Homelynk (LSS 100100)

Bericht door Inge »

We hebben spots in de hal die geactiveerd worden via een bewegingsdetector.
Het is 's nachts storend dat die spots bij beweging geactiveerd worden. Ik heb de wens om die lichten gedurende een bepaalde tijds periode vb 's nachts niet meer geactiveerd wordt via die bewegingsmelder.
Hoe wordt dit geprogrammeer in ETS6 of hoe kan je via de scheduler Homelynk (wiser firmware Q 2.8.0) die tijdsperiode activeren dat die spots niet kunnen activeerd worden via die bewegingsmelder?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ETS6 & Homelynk (LSS 100100)

Bericht door Dré »

ik weet niet welke sensoren je hebt, maar vaak zit daar ook een blokkeer object op, die zou je dan aan een groupsdres kunnen hangen.
Aan de Wiser kun je vervolgens een tijdschema hangen, waar je datzelfde groepsadres hangt.
als het adres hoog is (of laag) ligt aan de instellingen, dan stuurt de sensor de verlichting niet meer aan.

De Wiser is het probleem niet, daar is dit zeker wel mogelijk, maar is afhankelijk van de sensor parameters, wat daarin mogelijk is.

weet niet of de spots dimbaar zijn, anders zou je het misschien gedimd aan kunnen sturen in de nacht, maar ik zou eerst even kijken of jouw eerste gedachten mogelijk is.
Inge
Berichten: 7
Lid geworden op: za 16 mar 2019, 12:03

Re: ETS6 & Homelynk (LSS 100100)

Bericht door Inge »

Bedankt voor de tip. Onze sensoren (BEG PD11 KNX) hebben inderdaad een lock functie. Het lukt nu om de sensor te overbruggen via een tijdschema. Maar we krijgen hem nu niet meer aan. De sensor is de enige aansturing van het licht, er is geen schakelaar.
Misschien ligt dat nog aan de instelling van de locking in de sensor. Voor function when locking zijn er de opties (1) locking prevents activation (2) Lock only (3) Lock with off telegram (4) Lock with on telegram. Voor het unlocken zijn er de opties (1) unlock only (2) Unlock and off telegram (3) unlock and on telegram.
Het is niet duidelijk welke opties gekozen moeten worden en wat de unlock hier dan triggered.
brammetje
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 10:19
Locatie: Axel, NL

Re: ETS6 & Homelynk (LSS 100100)

Bericht door brammetje »

In jullie situatie zou ik bij het locken een 'off' telegram laten sturen - anders loop je kans dat het licht de hele nacht blijft branden. Bij het unlocken hoeft er normaliter geen actie genomen te worden (unlock only), want dan zou de sensor weer normaal moeten gaan werken en het licht inschakelen als er beweging gedetecteerd wordt (en het donker genoeg is, als dat ingesteld is).
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ETS6 & Homelynk (LSS 100100)

Bericht door Dré »

Niet direct een vraag op je antwoorden, maar was benieuwd, hebben jullie de Homelynk alleen in gebruik als server of ook als visualisatie?
Dit omdat je aangeeft dat je de lamp niet meer uit krijgt.
Inge
Berichten: 7
Lid geworden op: za 16 mar 2019, 12:03

Re: ETS6 & Homelynk (LSS 100100)

Bericht door Inge »

We hebben inside controle maar we zijn aan het overschakelen naar Homelynk. Homelynk beschikt over een tijdsfunctie inside controle heeft dit niet. We gaan Homelynk gebruiken als nieuwe visualisatie.
We zijn nog aan het uitzoeken hoe je in Homelynk verlichting kan uitschakelen gedurende een bepaalde tijdsperiode. We zijn nog aan het uitzoeken hoe je het begin en eindtijdstip kan vastleggen in Homelynk. Heeft er iemand een uitgebreide gebruikershandeleiding van Homelynk?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ETS6 & Homelynk (LSS 100100)

Bericht door Dré »

Ik weet niet precies wat je bedoelt.
Ik heb zelf ook een HomeLynk (tegenwoordig wordt het Wiser for KNX genoemd.) en ben na mijn idee best bekend met het product.

Je mag me best vragen hoe je het een en ander voor elkaar kunt krijgen, dan mag ook via PM.

bij het download bestand voor de firmware zit ook een gebruikershandleiding in het Engels bij.

https://download.schneider-electric.com ... W_3_X_X-w4
ik zie dat je al wel de laatste firmware hebt, maar in dit geval gaat het om het bijgevoegde bestand
'Wiser for KNX (LSS100100) for Firmware 2.8.0 - User Guide (Version Q)_HW2xx_HW3xx.pdf'
Plaats reactie