ETS 6 blijft hangen bij "Download(All) Download"

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
rbaetens
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 mar 2023, 15:33

ETS 6 blijft hangen bij "Download(All) Download"

Bericht door rbaetens »

Beste,

Voor mijn nieuwbouw heb ik een demo bord samengesteld bestaande uit:
STV-0640.02 (Voeding)
SCN-IP000.03 (IP Interface)
AKS-2416.03 (Schakelactor)
BE-04001.02 (Inputs)

Momenteel gebruik ik de ETS 6 Demo, deze upgrade ik later naar de Home versie voor 64 devices.

Echter bij het laden van het programma loopt het mis.
Via "Download > Download All" verwacht ik dat ETS zou vragen om de programmeer toets in te drukken, maar dit gebeurt nooit.
Maakt niet uit welk device ik probeer te programmeren, zijn ook extra details beschikbaar bij de download zelf.
Vanuit de datasheet van de IP interface heeft dit device 2 addressen, het standaard 15.15.255 adres kan ik ook vinden via de diagnostic tab.
ref: https://www.mdt.de/download/MDT_TM_SCN_ ... ace%20.pdf

De IP interface is te bereiken via het netwerk, kan het bereiken via ping op laptop, de interface word in ETS ook herkent.
Enige waar ik niet veel informatie over kan vinden is welk Individueel adres ik moet toekennen bij de Local Interface Settings (IP Tunneling).
Daar staat:
Host Individual address 15.15.255
Individual address 15.15.250 (Heb ook reeds 1.1.xxx adressen geprobeerd, maar niets helpt)

Ik kon niet vinden of met ETS 6 DEMO het eigenlijk wel mogelijk is om devices te programmeren, zou leuk zijn als dit het probleem was.
Volgens de website 5 Devices max, dus zou verwachten dat deze ook te programmeren zijn.

Kan iemand mij even een goede richting aanwijzen?

Met vriendelijke groeten,
Rob
rbaetens
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 mar 2023, 15:33

Re: ETS 6 blijft hangen bij "Download(All) Download"

Bericht door rbaetens »

Beste,

Probleem is ondertussen opgelost.

Mocht het andere mensen helpen:
Had de IP interface opnieuw gereset (15.15.255 en 15.15.241 tem 15.15.244 werden dan in gebruik door IP interface)
De interface die gedetecteerd werd had host individueel adres 15.15.255, ander individueel adres op 15.15.241 gezet. (bij de verbinding zelf)
Vervolgens het individueel adres in ETS op 1.1.240 gezet en opnieuw gepushed.
Toen kwam de melding dat er geen device in deze range in dit project zat -> Negeren was blijkbaar hierbij het slimste.
Daarna ETS afsluiten en opnieuw openen zodat de juiste IP interface settings terug gedetecteerd werden. (met nieuwe config)
Vervolgens werd alles correct gedownload en kan ik ook aan de andere devices werken.

Met vriendelijke groeten,
Rob
Plaats reactie