vb5 en ets3

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Brononi
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 21:26

vb5 en ets3

Bericht door Brononi »

Hey,

Na uren zoeken waarom ik mijn zaak niet in orde krijg, zie ik iets verkeerd gebruik voor mijn ingangmodules. Ik gebruik een module 8.20.1, en zou eigenlijk een 8.20.2.1 moeten hebben. Dus heb nu de 8.20.2.1 gezocht, maar ik vind dit enkel maar in een vb5 formaat. En ETS3 ziet deze natuurlijk niet staan om te importeren.
Ik las iets van powertools, maar na installatie van dat, zie ik niks extra. Dus vermoed dat dit ook niet zo 1-2-3 wordt...
Iemand enig idee hoe ik die vb5 zaken kan ombuigen naar bv vb3?

Ik ben 3 devices van ABB die zouden moeten aangepast worden...
8.20.2.1
4.20.2.1
30.160.5



ps na al die uren verspeelt te hebben met ETS, heb ik al veel spijt dat ik ooit de stap gezet heb om domotica aan te schaffen/te overwegen. Ik snap eerlijk gezegd waarom domotica niet populair is bij het grote publiek... De hardware is makkelijk, de software daarentegen...
Als er iemand uit de regio Gent is die zin heeft om de zaak te komen configureren, welkom... :oops:
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: vb5 en ets3

Bericht door KNX_Steven »

vd5 bedoel je?
vd5 wordt ondersteund door ETS 3.0f.
Brononi
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 21:26

Re: vb5 en ets3

Bericht door Brononi »

KNX_Steven schreef:vd5 wordt ondersteund door ETS 3.0f.
Hoe zie je dat je 3.0f hebt? En wat als je deze niet hebt? :$
Brononi
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 21:26

Re: vb5 en ets3

Bericht door Brononi »

Ik heb de Engelstalige modules gevonden in vb3 formaat. Dus voorlopig heb ik een workaround.
Al zou het natuurlijk leuker zijn mocht dit werken in het Nederlands. Kwestie van onze taal wat te verdedigen... :?
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: vb5 en ets3

Bericht door Wijnand »

Zoals bij elk programma, kan je het vinden onder "Help -> Info". Mocht je versie f nog niet hebben, kan je h'm bij konnex.org zo downloaden.
En vergis je niet. KNX is heel populair in de installatie branch van kantoren en scholen. Daar werk ik zelf in en je ziet het steeds meer groeien en bestaande installatie uitbreiden. Ook in de woningbouw (de luxere appartementen/woningen) zie je een stijgende lijn.
En ets is niet zo moeilijk als het in eerste instantie lijkt. Het is gewoon een kwestie van in en uitgangen met elkaar koppelen.
Plaats reactie