ETS 4 lite 'beperkingen'

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Nico
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 14:03

ETS 4 lite 'beperkingen'

Bericht door Nico »

Beste,

Ik heb een vraagje over de eventuele beperkingen van de ETS 4 lite software. Ik zou eenmalig een KNX installatie moeten programmeren.
Deze installatie omvat een 30-tal Drukknoppen, een 20-tal dimmers, rolluik en sturing voor de verwarming.
Dit alles wordt 'gestuurd' door een Gira Home Server 3.

Nu de vraag: Is het mogelijk deze installatie te programmeren in ets-lite? Ik kom hier namelijk over de limiet van 20 devices die de lite versie van de software toelaat. Ik heb al gelezen dat dit mogelijk is door de installatie op te delen in verschillende projecten. Is dit zo? Of wordt het dan echt een rommeltje?

Zijn deze 3 verschillende projecten dan in Gira expert software in te laden en te gebruiken op dezelfde bus?

Zijn er verder nog beperkingen aan de ETS 4 'lite' tov de 'pro' versie? Ik vind het namelijk wat kostelijk om over 1000€ uit te geven aan software voor eenmalig particulier gebruik? Of zijn er andere programma's die hetzelfde kunnen als ETS, maar die ik nog niet ben tegengekomen?

Tips, bemerkingen, ... Alles is welkom.

Alvast bedankt,
Nico
sansat
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 10 aug 2011, 16:55

Re: ETS 4 lite 'beperkingen'

Bericht door sansat »

Ik heb hier ook een vraag, of eigenlijk twee vragen over;

- ik heb een beperkte opzet geschetst voor een nieuw appartement en kom op 28 devices uit. Ik reken dan de busaankoppelaars mee die ik nodig heb voor de B.IQ schakelaars van Berker. Ik meen op een ander forum echter gelezen te hebben dat je deze, de busaankoppelaars specifiek voor de schakelaars, in het geheel niet opvoert in ETS. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

- ik heb ook begrepen dat ik mijn devices over meerdere projecten kan verdelen. Ik zou bijvoorbeeld licht en verwarming + rolgordijnen kunnen splitsen in twee projecten. Kan iemand mij vertellen of ik dan nog steeds kan werken met een scene terwijl ik bijvoorbeeld licht en een rolgordijn wil combineren in een scene?

Alvast dank voor je reactie!

Sat.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: ETS 4 lite 'beperkingen'

Bericht door 747driver »

Ik heb ETS4 Lite gekocht en eigenlijk vrijwel niet gebruikt.
Verwacht dat het opsplitsen van een project niet eenvoudig zal zijn.
Je zal hoogstwaarschijnlijk fysieke en groep adressen soort van handmatig bij moeten houden.
Nog lastiger wordt het volgens mij wanneer je een schakelaar gebruikt waarbij sommige knoppen verlichting bedienen in het project waar de schakelaar instaat en andere knoppen die van verlichting in een ander project.
Vermoed dat de meesten daarom de onbeperkte versie 3.0e gebruiken welke her en der op het internet staat.
Plaats reactie