lightscene's

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
mike67
Berichten: 13
Lid geworden op: do 04 jun 2009, 19:30

lightscene's

Bericht door mike67 »

Hallo,

Misschien kan iemand me helpen, hoe kan ik lightscene's programmeren met de Facility Panel 501101(MTct) van Jung. Dit is een plug-in van ETS 3.0d. Ik zoek me suf, maar vind geen aanknopingspunten.

Alsvast bedankt voor een reactie!

Groet,
Mike
ferry
Berichten: 86
Lid geworden op: do 19 feb 2009, 19:09
Locatie: NL

Re: lightscene's

Bericht door ferry »

Beste Mike,

Je maakt eerst een lichtscene aan in Light scene collection. Deze noem je bijvoorbeeld Thuiskomen.

Aan je groups hang je al je waarde objecten welke je in de eventuele lichtscene's mee wilt laten doen.
Dit kunnen in totaal 32 groepen zijn. Voor een simpel woonhuisje kun je hier meestal wel mee uit de voeten.

Dan maak je een page aan met lightscene. Je maakt dan een button welke een lightscene af kan roepen. (de Thuiskomen lightscene)

Tevens maak je ook een button aan met de functie open page. Hier hang je dan je lightscene 1 tot 3 pagina aan.

Als je dan hier op drukt deze pagina geopend en ga je de lightscenes pas instellen op het scherm zelf. Het is namelijk niet mogelijk om dit via de programmering te doen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Eventueel kan ik je nog wel een voorbeeld bestandje mailen als je wilt.
mike67
Berichten: 13
Lid geworden op: do 04 jun 2009, 19:30

Re: lightscene's

Bericht door mike67 »

Hoi Ferry,

Allereerst dank voor je reactie. Ik moet het nog even een paar keer lezen en mee oefenen ;-) Het voorbeeld bestandje zou uiteraard helpen te begrijpen wat er nu precies gebeurd.

Met waardeobjecten bedoel je de groepsadressen of iets anders? Want ik denk dat ik dit niet helemaal goed begrijp en waarom het niet lukt.

Groet,
Mike
ferry
Berichten: 86
Lid geworden op: do 19 feb 2009, 19:09
Locatie: NL

Re: lightscene's

Bericht door ferry »

Beste MIke,

Ik geeft toe dat het even puzzelen is. Ben er zelf ook wel even mee bezig geweest namelijk. :o

Welk scherm heb je van Jung? Met of zonder ip aansluiting?

Als je het scherm hebt zonder ip aansluiting is het wel mogelijk om de software van het scherm met IP aansluiting te gebruiken.
Hierdoor krijgt je scherm een paar extra functionaliteiten zoals aanwezigheidssimulatie en een datalogger. ;)

Op de site van Gira en Berker kun je voorbeeldbestanden vinden welke je ook in jescherm kunt laden.
Je hebt dan al een goede basis.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: lightscene's

Bericht door ligth011 »

is er ook iets als een voorbeeld bestandje voor de scherm van B&J mij lukt het ook niet om lichtscene,s te programmeren.
er was mij een bestandje beloofd maar nooi t mogen ontvangen.

bvd
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: lightscene's

Bericht door ligth011 »

het is mijzelf ook niet gelukt met de lichtscences te maken, zelf niet met hulp van wijnand.
kan het zo zijn omdat ik een knop heb geprogrammeerd met alles aan woonkamer en die ook in de scenes zit, dit problemen geeft?
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: lightscene's

Bericht door Wijnand »

Ik had jou het een en ander gestuurd.
Mail mij eens de db waar het project in staat (ik maak altijd een db per project, dat is makkelijker deelbaar). Dan zal ik het nog eens proberen aan te passen en terug te mailen. Voordeel van een db per project is ook dat je niet steeds hoeft te exporteren en importeren.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: lightscene's

Bericht door ligth011 »

super db komt er aan
Plaats reactie