Berker BIQ

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Bob
Berichten: 39
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 22:00

Re: Berker BIQ

Bericht door Bob »

JurgenS schreef:Volgens uwe ets zijn uw schakelaars niet van Berker maar van Jung. Dus wie is er verkeerd bezig, jij of ets :lol:
Of de hardware is niet goed? Maar ik vraag me inderdaad ook af of ik wat verkeerd doe. Enig idee in welke hoek ik het moet zoeken? Ik begin net en ben zonder al te veel kennis begonnen. Het wijst redelijk voor zich, maar hier weet ik even geen raad mee.

Een Unload en/of Reset en vervolgens opnieuw proberen heeft geen effect.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Berker BIQ

Bericht door 747driver »

Effe bellen met de Nederlandse of Belgische Berker mensen.
Bob
Berichten: 39
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 22:00

Re: Berker BIQ

Bericht door Bob »

Hmm, dat is misschien een idee. Ik zal straks eerst nog even een paar andere buskoppelaars uitproberen. Ik het ook nog een paar 75040003 buskoppelaars, misschien dat het daarmee wel lukt. Anders ligt het misschien aan mijn kunsten :-)

Als dat niks wordt ga ik morgen berker eens bellen.

Als iemand nog advies heeft dan hoor ik dat ook graag.

EDIT:
Zojuist kunnen testen met de 75040003 (buskoppelaar plus) i.c.m. 75664599 (4voudige + temp) en dat is wel allemaal in orde. Heb ondertussen 5x een 75040001 buskoppelaar getest, maar allemaal geven hetzelfde probleem. Ik vind het erg vreemd dat ze allemaal hetzelfde probleem hebben...

EDIT2:
De zesde 75040001 die ik probeer is wel in orde... Heb er nog een aantal te gaan, maar het lijkt dus echt dat er verkeerde fireware geladen is in die andere gevallen?! Morgen maar eens bellen met Berker.
Bob
Berichten: 39
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 22:00

Re: Berker BIQ

Bericht door Bob »

Heb gisteren contact gehad met Berker en ze gaan me 8 nieuwe buskoppelaars toesturen. Uiteindelijk waren 8 van 9 niet goed :-(

Moet wel zeggen dat het een hele goede service van Berker is dat ze die koppelaars kosteloos omruilen.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Berker BIQ

Bericht door 747driver »

Dat is inderdaad een goede service!
Ze hadden je net zo goed naar je leverancier kunnen sturen en voordat je het weet ben je dan een paar maanden verder eer de zaak is opgelost.
Hadden ze nog een idee wat de reden kon zijn?
gorie
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 21:32

Re: Berker BIQ

Bericht door gorie »

Controleer eens of je BIQ's de gewone zijn, of de comfort versie.
Dacht dat die 75040003 buskoppelaar speciaal voor die BIQ's zijn.
Mijn BIQ's zijn de comfort, en ik gebruik die 75040003 buskoppelaar.
Eerst heb ik buskoppelaar een fysiek adres gegeven en het applicatieprogramma van de BIQ in de buskoppelaar geladen.
Daarna de BIQ op de koppelaar geplaatst.
Mvg Gorie
Bob
Berichten: 39
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 22:00

Re: Berker BIQ

Bericht door Bob »

747driver schreef:Dat is inderdaad een goede service!
Ze hadden je net zo goed naar je leverancier kunnen sturen en voordat je het weet ben je dan een paar maanden verder eer de zaak is opgelost.
Hadden ze nog een idee wat de reden kon zijn?
Nee ze konden geen reden geven en vonden het ook vreemd. De persoon bij Berker gaf aan dat het misschien wel eens zou kunnen gebeuren, maar ineens 8 tegelijk had hij ook nog niet meegemaakt.
gorie schreef:Controleer eens of je BIQ's de gewone zijn, of de comfort versie.
Dacht dat die 75040003 buskoppelaar speciaal voor die BIQ's zijn.
Mijn BIQ's zijn de comfort, en ik gebruik die 75040003 buskoppelaar.
Eerst heb ik buskoppelaar een fysiek adres gegeven en het applicatieprogramma van de BIQ in de buskoppelaar geladen.
Daarna de BIQ op de koppelaar geplaatst.
Mvg Gorie
Hier ben ik van op de hoogte. Ik heb een mix van "normale" b.iq's en de b.iq's met temperatuursensor enzo.
Plaats reactie