Ik ben bezig met het programmeren van onze domotica installatie (Gira). Dit bevat enkele 1038 schakelactoren en een hele hoop tastsensor 3 knoppen. De basishandelingen lukken me al aardig, zoals het "gewoon" schakelen van lichten en rolluiken. Voor rolluiken kort drukken = stapje naar beneden of naar boven, lang drukken is helemaal sluiten enz.
De geavanceerde functies daarintegen, lukken gewoon niet. We maken ook gebruik van een control 19 client, een homeserver en dan ook een ipad / iphone. De volgende problemen heb ik momenteel:
- De procentuele schakelingen (rolluik bvb op 50% zetten, dimmer op 50% zetten) lukken niet, deze doen gewoon niks. Kan iemand hier eens een duidelijk ETS aansluitschema van maken, zodat ik weet hoe ikd e tastsensor correct moet koppelen in ETS en misschien ook in Expert? ik denk dat ik dit correct doe, maar toch werkt dit niet...
- De control 19 client, krijg ik niet op de "native" 1366/768 resolutie ingesteld, als ik (denk het juiste) hebben ingesteld in de Quad client config editor en ik start hem op, dan krijg ik steeds "connection error", welke instellingen moet ik hier juist aanpassen (waarschijnlijk ik Expert) om dit te doen werken?
- De verbindingen van de videofonie lukken ook niet, de deuropener krijgt geen stroom, kabels zijn volgens mij goed aangesloten. Ik werk trouwens met de niewe IP Gateway (2620 97) om de verbinding te maken met de rest van de installatie, maar de aansluiting van de bekabeling is verre van duidelijk. Bus in, bus out "ub" enz... kan iemand hierin duidelijkheid scheppen?