Ouder device

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
fodderbot
Berichten: 6
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 15:06

Ouder device

Bericht door fodderbot »

Hi,

ik heb een EIB installatie sinds 2001 waarvan 1 van de deelnemers (M1-EPOCA-IR ontvanger van Merten artnr 6217 74) alleen door ets 2 kan geprogrammeerd worden. Met deze deelnemer kan ik via m'n Logitech Harmony One TV afstandsbediening lichten schakelen/dimmen, jalozien sturen etc.
Nu had ik graag wat wijzigingen doorgevoerd, maar ik weet niet zo goed hoe ik eraan moet beginnen.
Zou ik vb in ets 2 een apart groepsadres maken per functieobject van de IR-ontvanger en dan de IR-ontvanger programmeren met de ets 2.
Daarna zou ik dezelfde groepsadressen aanmaken in ets 3 en ook de functieobjecten van de IR-ontvanger eraan toekennen, deze dan exporteren naar de Gira-homeserver en de "logische" verbinding maken tussen deze IR groepsadressen (als input) naar andere groepsadressen (verlichting/jalouzien).
Of sla ik de bal compleet mis ?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Ouder device

Bericht door 747driver »

Weet je zeker dat je die ontvanger alleen in ETS2 kunt programmeren?
Indien je de groepsadressen in ETS2 kunt maken dan zou dat in ETS3 ook moeten kunnen lijkt me.
Ik zou Merten even bellen en vragen of die ontvanger ook met ETS3 kan worden geprogrammeerd.
fodderbot
Berichten: 6
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 15:06

Re: Ouder device

Bericht door fodderbot »

Ja , ik heb hen gemaild. Alleen ondersteund door ets 2 kreeg ik te horen. Het applicatiebestand is nog steeds te downloaden en heeft een .vd1 extentie. Toen ik "upgrade" van ets 2 naar ets 3 is deze deelnemer wel mee overgenomen maar ik kan hem niet programmeren in ets 3...
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Ouder device

Bericht door 747driver »

Ik zou me kunnen voorstellen dat je idee werkt.
De IR ontvanger met ETS2 programmeren en groepsadressen toekennen en vervolgens deze in de HS gebruiken om het 1 en ander te sturen.
Bij Communication objects - EIB in kun je die objecten handmatig toevoegen in HS Expert.
Plaats reactie