Loxone icm RGB led

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Loxone icm RGB led

Bericht door Jeffreyst »

Hallo

Ik heb alweer even de loxone mini server, die ik alleen gebruikt voor het visuele gedeelte ( schakelen via ipad, telefoon , etc )

Nu wil ik RGB led gaan aansturen.

nu lees ik dat Loxone een PWM dimmer heeft die rgb led kan aansturen

de PWM dimmer zelf word aangestuurd door 2x 0-10 v als ik het goed gelezen heb ( duits is niet al te best )

1 voor het dimmen
1 voor het veranderen van kleuren

Nu zitten deze uitgangen eventueel ook op de miniserver.

maar ik wil het uit me knx actor halen.

Nu zal ik dus willen weten , wat voor waardes, en waar moet ik deze bij loxone invullen ?

Ik wil dus straks via mijn ipad een kleuren spectrum zien, zodat ik op een bepaalde kleur drukt, dat de led die kleur word.

op een filmpje op de site van loxone is dat te zien.

je hebt 2 opties om het aan te sturen , of DMX , of PWN 0-10 V , omdat ik het 0-10 v gedeelte al heb , wil ik hiermee beginnen.

wie kan mij helpen


Jeffrey
KarelV
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 13 sep 2010, 08:49

Re: Loxone icm RGB led

Bericht door KarelV »

Dat met die twee analoge uitgangen werkt niet samen met dat kleuren wiel, dacht ik, dus moet je ofwel drie analoge uitgangen nemen en dan eventueel de VM165 van velleman of naar DMX.

Instellen DMX
http://www.loxone.com/Pages/nl/service/ ... ation.aspx

Hier een klein voorbeeld hoe je daarna KNX zou kunnen combineren om uw leds aan te sturen.
https://dc2.safesync.com/FdDgKkr/KNX_RG ... 6hzRqMFjWA
Dit bestand kan men enkel openen met de laatste beta configuratie vanaf versie 4.
http://www.loxone.com/Pages/nl/service/ ... loads.aspx
Je stelt vier sferen in met het kleuren wiel van Loxone, en dan kun je eenvoudig met een KNX drukknop per puls een sfeer oproepen, lang drukken is terug alles op O.
Als men een beetje vertrouwd is met Loxone is zoiets op 5 minuten gemaakt.
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Loxone icm RGB led

Bericht door Jeffreyst »

Hallo bedankt al voor de reactie

Ik denk dat ik dan toch voor DMX gaat, en dan de actor van loxone zelf

deze

Afbeelding


in dan in combi met deze pwm dimmer van loxone

http://www.loxone.com/Media/490856a6-ee ... dimmer.pdf

Wie kan mij vertellen wat ik allemaal nodig heb , ik weet het eigenlijk al zo goed als zeker, maar even voor de zekerheid omdat ik het stukje voeden van de pwm dimmer niet snapt

Ik copy even een uitgaande mail scheelt weer wat typen 8-)



===================================





Het DMX systeem is eigenlijk een soort KNX / bus systeem als ik het goed begrijp , dus elke gebruiker zal een soort van programmeer stand hebben en de DMX actor zal deze dan herkennen.

Ik heb meer wat vragen over de voeding.

Als ik bij de technische info kijkt van de pwm dimmer

Deze : http://www.loxone.com/Media/490856a6-ee ... dimmer.pdf

En dat het volgende :

Rated voltage.............................. 24V DC
Permissible input voltage............ 12-24V DC
Output Current...................6.3 A / 3x2.1 A
Power Consumption..................up to 155W
Output Power........ 150W / 50W per channel

Uitgang is 24 volt dat snap ik deze gaat naar de led strip samen met het DMX signaal

De input is ( helaas ) 24 volt , Jammer dat dit geen 230 volt is , nu is hier dus een apart trafo voor nodig.

Wat voor trafo`s leveren jullie normaal voor bijvoorbeeld 1 set 5 meter kabel ?

Als ik naar jullie TDK voeding kijkt van 3,8 ampere is dus 91 watt

Als je dan naar de PWM dimmer kijkt , geeft deze output current 6,3 amp totaal aan.

Volgens mij klopt er ergens iets niet. , wat is het totale vermogen van een 5 meter led strip ?

Wat er komt alleen een voeding op de PWM dimmer , deze set de op de RGB kanalen bepaalde uitgang spanningen , en die veranderd de kleuren dmv bijvoorbeeld het DMX signaal. Of 0-10 v .

En kan jij ook extra losse koppel / aansluit blokken leveren voor de led strips ? , dit omdat ik af en toe een bocht om moet.

Ik heb aardig wat spul nodig, maar wil eerst weten of het verhaal met die voedingen wel klopt.

Dit zal dus inhouden dat je in de buurt van de led strip de PWM dimmer en een 24 volts voeding moet monteren , vanwege anders eventuele te lange afstanden
mbog
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 09 mar 2012, 12:08

Re: Loxone icm RGB led

Bericht door mbog »

Hey Jeffrey,

Als je een nette voeding zoekt kan eens even kijken bij velleman, ik deze al enkele malen geplaatst voor led verlichting en heb er tot op heden nog geen problemen mee mogen ondervinden.
De waterdichte versies zijn ook ideaal om weg te werken op kleine plaatsen maar zorg dan voor voldoende verluchting. Neem ook de voeding voldoende zwaar. ik neem normaal gezien mintens 20 tot 30% marge op het totale vermogen van de ledstrip.

Voor plaatsen waar ik mij geen uitval kan permitteren kies ik voor een quint van phoenix contact.
let wel deze laatste zijn echt wel aan de dure kant! en dienen in een kast te worden geplaatst.
Plaats reactie