Simulatie push button

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
joost
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 01 jan 2012, 10:38

Simulatie push button

Bericht door joost »

Beste,

Ik ben op zoek naar een beetje hulp ivm het volgende:
Ik zou een heel eenvoudig spanningsloos drukknopje (altijd open contact tenzij je even indrukt, eenmaal je loslaat springt het terug open) willen vervangen door een sturing van een KNX drukknop en een gira input/output sensor (GIRA 1119 00). Op de Gira 1119 00 heb ik 1 input geconfigureerd als output. Dit werkt perfect (als ik multimeter er tussen hang dan, sluit hij het circuit met een 1 en opent hij het met een 0). Hoe kan ik er nu echter voor zorgen dat hij slechts 1sec het circuit sluit? Ik heb al geprobeerd om langs de drukknop knx (Basalte Sentido) de knop te wijzigen naar motor ipv switch maar dit helpt ook niet.

Iemand enig idee?

mvg,

Joost
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Simulatie push button

Bericht door 747driver »

Dus het resultaat moet zijn: bij iedere korte of lange druk op de knop --> output schakeld een verbruiker gedurende 1sec in.
Klopt dat?
joost
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 01 jan 2012, 10:38

Re: Simulatie push button

Bericht door joost »

inderdaad. Het is om mijn garagepoort te kunnen openen met een knx druk knop ipv het kleine knopje dat men meegeleverd had. Elke maal er een kort contact is opent of sluit de poort.

mvg,
Joost
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Simulatie push button

Bericht door 747driver »

Ik zou zo niet weten hoe je dat voor elkaar zou kunnen krijgen met die 1sec.
Het is eenvoudiger om de uitgang in te schakelen bij het indrukken van de knop en uit te schakelen met het loslaten van de knop.
Is dat niet voldoende om de poort te bedienen?
Nu doe je dat toch ook met "het kleine knopje".
joost
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 01 jan 2012, 10:38

Re: Simulatie push button

Bericht door joost »

inderdaad. Dat zou ik kunnen doen. Dit zal dan niet via mijn sentido kunnen gaan want die werkt via touch captive technology. Maar in de garage hangt een Gira TS3. Daar zal het misschien wel meegaan.
Ik zal eens in de ETS parameters kijken van die Gira TS3 schakelaar.

thanks,
J
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Simulatie push button

Bericht door 747driver »

Ken de Sentido niet maar neem aan dat net als de TS3 en vele andere KNX schakelaars een optie heeft om aan te geven wat er moet gebeuren wanneer een toets wordt aangeraakt en losgelaten?
Met een TS3 zou je een drukknop paar kunnen instellen als single surface operation bij de optie Operation concept, function Switching en Command on pressing the button ON en Command on releasing the button OFF.
Dan is de functie gelijk aan wat je nu hebt.
Overigens kan de 111900 niet al te veel stroom schakelen, weet niet of ie geschikt is voor jouw doel.
Je zult er wellicht een eenvoudige schakelaktor voor moeten gebruiken.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Simulatie push button

Bericht door 747driver »

De pdf van de 111900:
Outputs:
• Independent switching of max. 2 outputs
• Outputs parameterizable as n.o. contact (ON: output supplies current / OFF: output supplies no current) or
as n.c. contact (ON: output supplies no current / OFF: output supplies current)
Outputs werken dus niet als schakelaar!
Plaats reactie