Busdeelnemer met het individueel adres kon niet gevonden wor

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Rutger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:18

Re: Busdeelnemer met het individueel adres kon niet gevonden

Bericht door Rutger »

Heen idee, ze vroegen mij nog wat te proberen. Dat wat het zelfde was als in dit topic.
Daarna zeiden ze, we send you a new device!!!
Zal t zien, zelf dacht ik nog aan een virus dat dwars deed. Maar na installatie en scan niks geen rommel gedetecteerd.
Misschien de usb driver van de interface maar daar is verder niks voor te downloaden.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Busdeelnemer met het individueel adres kon niet gevonden

Bericht door 747driver »

Steven, ik heb mijn USB data interface op 1.1.1 en m'n IP interface op 1.1.2 staan.
Is dat wel goed?
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Busdeelnemer met het individueel adres kon niet gevonden

Bericht door KNX_Steven »

Als het een KNXnet/IP Interface is (zgn. "Tunnelling") dan is dat goed.
Als het een KNXnet/IP Routers is, dan moet het laatste cijfer "0" zijn.
Om het gemakkelijk te maken: beide hebben dikwijls indentiek dezelfde behuizing en een KNXnet/IP Router doet ook KNXnet/IP Tunnelling, maar niet omgekeerd.

Interfaces (RS232, USB, IP) geef je een fysiek adres zoals je wilt.
° Het adres mag niet door een andere deelnemer reeds gebruikt worden. Omdat veel mensen hun deelnemers beginnen nummeren met 1, 2, 3 etc. steek je de interfaces bvb. op 254 of 250 of zo. Maar 1 en 2 mogen dus ook, zolang ze niet dubbel gebruikt zijn.
° 255 zou ik afraden: als ETS een device "unload" zet het z'n fysiek adres typisch op 255, dus dat kan herrie geven. Bovendien hebben nieuwe apparaten "ex-factory" ook typisch het address 255 (namelijk 15.15.255).
° Het adres moet uiteraard "passen in de topologie", dus in lijn 1.1 geef je de interface een adres 1.1.x, in lijn 7.6 adres 7.6.x.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Busdeelnemer met het individueel adres kon niet gevonden

Bericht door 747driver »

Het is de Siemens KNX IP Interface N148-21
Volgens de datasheet: "The IP interface employs the EIBnet/IP Tunneling standard".
Derhalve zou 1.1.2 dus correct zijn.
Initieel was het inderdaad 15.15.255
Voor weinig op eBay gekocht, zat in een "Siemens EIB-Programmierkoffer mit WLAN".
Zo kan ik met de ETS monitor zien wat de HS3 doet tijdens het opstarten aangezien de op de HS3 aangesloten USB interface op dat moment nog niet kan worden gebruikt door ETS.

Rutger, zou de nieuwe interface voor de zekerheid een ander adres geven.
Een Unload gaat anders zeker problemen geven alsook het aansluiten van een nog nooit geprogd device op de bus.
Rutger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:18

Re: Busdeelnemer met het individueel adres kon niet gevonden

Bericht door Rutger »

Het lag aan de interface, de problemen zijn weg.
Plaats reactie