Niet werkende aan/uit functie

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Niet werkende aan/uit functie

Bericht door Teejoo »

Ik heb via ETS3 een tastsensor geprogrammeerd om op een dimaktor een lamp te laten dimmen.
De tastsensor heb ik ingesteld als een tuimelschakelaar, dus de linkerschakelaar als "lichter/aan" en de rechter tuimelschakelaar
als "donkerder/uit".

De dimfunctie werkt nu alleen de aan/uit functie niet. Mijn kennis van ETS is groeiende!
Iemand een idee?
Bijlagen
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (157.28 KiB) 3786 keer bekeken
hfx
Berichten: 71
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 01:37

Re: Niet werkende aan/uit functie

Bericht door hfx »

Als je de parameters van je dimmodule juist instelt krijg je 5 waardes die je aan een groepsadres moet koppelen. Ik dacht; aan/uit, dimmen relativ, dimmen absolut, status aan/uit, status dim.
Staan de parameters van je schakelaar juist heb je 2 waardes aan het groepsadres te koppelen; dimmen relativ en aan/uit. Het eerste is een 4bit adres, het tweede een 1bit. Je kan alleen een 4bit adres van je dimmer met een 4bit adres van je schakelaar in hetzelfde groepsadres zetten. Altijd dezelfde waarden met elkaar koppelen, 1bit met 1bit, 1byte met 1byte, 4bit met...
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Niet werkende aan/uit functie

Bericht door KNX_Steven »

Om één of andere reden kreef ik de indruk dat je de schakelaar mss niet juist bedient? Kort drukken is meestal schakelen, indrukken en ingedrukt houden is meestal dimmen.
Kijk in eerste instantie voor het schakelen, als je kort het schakelvlakje indrukt, met de ETS groepenmonitor of de schakelaar wel een telegram stuurt. Indien wel, en de dimmer reageert niet, probeer dan de dimmer te bedienen vanuit ETS.
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Re: Niet werkende aan/uit functie

Bericht door Teejoo »

Hoi hfx en KNX_steven,

Bedankt voor het meedenken. Ik had inderdaad alleen de dimwaarde gebruikt.
Ik heb nu ook een groepsadres aangemaakt voor schakelen en tevens voor de retourmeldingen.
Nu heb ik de status led van de tastsensor ook gestuurd door de retourmelding van de dimaktor.

Nogmaals bedankt...
Plaats reactie