logische functies

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
phino
Berichten: 35
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 21:48

logische functies

Bericht door phino »

ik heb het volgende probleem:

ik heb een schuifpoort met een motor, die bedient word met 1 puls. Als je hem die puls geeft, gaat hij open of dicht (je kan dit niet kiezen, als hij open is, sluit huis en andersom)

nu wil ik een knop maken voor open, en 1 knop voor dicht. ik heb een eindeloop schakelaar geplaatst om de positie van de poort te kunnen bepalen op het systeem, deze heb ik verboden aan de zennio quad.

nu heb ik de berker actor uitgang op de logische AND functie gezet, en mijn bedoeling was om knop1 bij bediening een 1 te laten zenden, en knop2 bij bediening een 0

dus:

poort open:

zennio = "1" + knop1: "1" = actie
zennio = 1 + knop2: "0" = geen actie

poort sluiten:

zennio= "0" + knop1: "1" = geen actie
zennio = "0" + knop2: "0" = actie


tot zover de theorie. enkel wilt het in de praktijk totaal niet werken ... begrijp ik de logische functie miss verkeerd? is die AND van toepassing op ALLE objecten die verbonden zijn met deze actor?
of heeft hij voldoende aan 2x '1' en 2x '0'?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: logische functies

Bericht door 747driver »

Zit die "logische AND functie" in je Zennio quad of gebruik je bv een Homeserver?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: logische functies

Bericht door Dré »

Ik neem aan dat jou uitgang altijd een 1 is en ook een als puls?
wat doet hij dan verder wel of niet eigenlijk?

Misschien ander per stap proberen wat hij doet, dus eerst alleen de regel aanmaken voor hek openen, als dit werkt de regel aan maken voor alleen sluiten, en bekijk met de monitor (van ETS) wat er allemaal voor acties gebeuren.
Plaats reactie