Dimmer schakelen.

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Dimmer schakelen.

Bericht door 747driver »

Ik heb iets soortgelijks in gebruik.
De lichtwaarde van het licht op het toilet welke alleen dmv een presence detector wordt geactiveerd is afhankelijk van de tijd (sunset/sunrise) en de lichtwaarde van wat andere verlichting in de buurt van het toilet.
Overdag 80% en 's avonds 40% of 80% afhankelijk van die andere verlichting.
Bv licht in ruimte naat het toilet > 40% dan 's avonds toiletverlichting 80%

Heb ook een verlichting in de hal welke zowel dmv een presence detector wordt geactiveerd als door meerdere tastsensoren.
'Wanneer deze verlichting s avonds door de presence detector wordt geactiveerd gaat ie naar een instelbare lichtwaarde, bv 20%.
Was niet eenvoudig om dit automatische gedeelte te combineren met het handmatige.
Wanneer het licht automatisch aangaat en daarna met de tastsensor wordt aangezet gaat de lichtwaarde naar de lichtwaarde welke hij had toen de verlichting voor het laatst handmatig werd uitgeschakeld.
Had er zoveel modules voor nodig in de GLE van de HS dat ik er een dedicated module voor heb gemaakt...

De GA's van de tastsensor zijn verbonden met objecten in de HS en niet met de dimaktor.
Nadeel is natuurlijk dat wanneer de HS uitvalt het licht niet met de tastsensoren is te schakelen.
Wat hierin nog niet goed werkt is de weergave van de schakelobject weergave op de iPad.
Bij automatisch schakelen zie je wel de lichtwaarde maar is het schakelobject uit.

Verhaal komt erop neer dat het schakelen/dimmen via de HS gebeurt en niet rechtstreeks naar de aktor.
michielske
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 12:57

Re: Dimmer schakelen.

Bericht door michielske »

747drive,

Je heb dus hetzelfde probleem als ik blijkbaar. Voor mij is het ook voor de gang en het toilet. als ik snachts moet gaan wil ik geen straf licht als je maar halfwakker bent.

Dus jij heb de logica compleet in je HS gestopt. Ik vreesde al zoiets.


Gebruikt jij dan nog het schakelobject of enkel de setpuntwaarde van de dimmer of beide?
De presence detector werkt die nog steeds rechstreeks met de actor of komt die ook binnen op de HS?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Dimmer schakelen.

Bericht door 747driver »

De presence detector werkt niet rechtstreeks met de actor, het gaat allemaal via de HS.
Voor de toiletverlichting is het simpel.
Voor de hal wat lastiger aangezien de verlichting daar zowel automatisch als handmatig kan worden geschakeld.
Indien je alleen maar handmatig schakelt zou het niet moeilijk moeten zijn.
Uit het onderstaand plaatje kun je wellicht wat wat ideeën halen.
Screen Shot 2014-02-17 at 11.40.33.jpg
Screen Shot 2014-02-17 at 11.40.33.jpg (87.28 KiB) 4209 keer bekeken
tijs
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 jun 2014, 23:12

Re: Dimmer schakelen.

Bericht door tijs »

hallo,

kan iemand me hier helpen aan het vd* bestand voor de berker 75311007 dimmer ?
internetgewijs kan ik die niet onmiddelijk vinden

alvast bedankt
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Dimmer schakelen.

Bericht door 747driver »

Op deze pagina staat wel het vd* bestand voor de 75311008
Als dat niet werkt ff mailen met Hager of Berker.
Plaats reactie