TCP vertraging Receive EIB/IP telegrams

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
MaartenR
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 mar 2014, 09:47

TCP vertraging Receive EIB/IP telegrams

Bericht door MaartenR »

Hallo ,
Kan er mij iemand verder helpen met het volgende probleem :

Voor een project ben ik bezig met de integratie van een Pioneer VSX-LX60 (receiver) in een domotica opstelling met de Gira Homeserver 4
Het is de bedoeling dat ik via de Hs Client commando's kan geven aan de RS232 poort van de receiver. Voor de omzetting van de Ip-telegrams
naar de RS232poort is er een Globale Cache 100_06 aanwezig (tcp sturing)

sturen van een ip-commando:
volume up :
probleem 1.JPG
probleem 1.JPG (28.54 KiB) 4671 keer bekeken
probleem 2.JPG
probleem 2.JPG (41.9 KiB) 4671 keer bekeken
Het probleem is dat er een vertraging ontstaat nadat het commando een paar keer achter elkaar ingedrukt zal worden
Soms is dit een kleine vertraging ,1-2seconden, maar indien je bvb het commando 5x achter elkaar indrukt (Vol+5) dan is er
al rap een vertragingstijd van 4 -10 seconden . Dit is echter niet altijd het geval , maar stabiel kan je het helemaal niet noemen.

De vertraging komt zo goed als zeker van de homeserver , daar ik de commando's rechtstreeks naar de globale cache kan sturen en
er dan geen vertragingstijd merkbaar is.


Het is echter ook de bedoeling dat de feedback van de reciever ingelezen kan worden:
volume :
probleem 3en4.png
probleem 3en4.png (88.52 KiB) 4671 keer bekeken
De feedback komt niet binnen zolang ik geen 'Call and evaluate web page/ip device ' uitvoer. Indien ik dit wel doe , command ' ?V ' (volume status afvragen) ,
zit hier ook een enorme vertragingstijd op , namelijk 10 sec .. Ik moet dus te lang wachten tegen dat de feedback op het scherm komt.
Is er een mogelijkheid om deze tijd te beperken?


Heeft iemand die hier ervaring mee?

Alvast bedankt
Plaats reactie