nieuwbouw voorzieningen

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: nieuwbouw voorzieningen

Bericht door egfdevos »

Weet uit mijn hoofd zo even niet waar het ook alweer staat.

Komt erop neer dat de mogelijkheid bestaat dat een leek er een ander apparaat in zou kunnen steken. Je zou het kunnen opvangen door een afwijkende wcd te gebruiken was geen standaard "schuko" stekker in past.
Edwin
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: nieuwbouw voorzieningen

Bericht door oNNoZeLe »

egfdevos schreef:Weet uit mijn hoofd zo even niet waar het ook alweer staat.

Komt erop neer dat de mogelijkheid bestaat dat een leek er een ander apparaat in zou kunnen steken. Je zou het kunnen opvangen door een afwijkende wcd te gebruiken was geen standaard "schuko" stekker in past.
das fijn om te weten dat ik dat moet aanpassen als ik het huis ooit verkoop.. :o
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: nieuwbouw voorzieningen

Bericht door Dré »

Wat dan ook pretitig is, dat jij je (staande) lamp moet gaan aanpassen zodat er een stekker aan komt die wel in dat stopcontact past, weg garantie.
Of je zou moeten gaan werken met stekker en contrastekker, maar ja dat wil je ook niet.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: nieuwbouw voorzieningen

Bericht door egfdevos »

Je zou ook een zeer afwijkende kleur inzetplaat kunnen gebruiken. Zoals ze in ziekenhuizen doen voor trafo groepen.
groen, oranje of rood. Daarnaast ook nog eens de afgaande kant vanuit de kast afzekeren. Bijvoorbeeld door rijgklemmen met glaszekering.

Uit ervaring kan ik zeggen dat mensen alleen een wcd zien. Of die nu een andere kleur heeft er grote borden bij hangen etc. Ze steken er alles gewoon in en dan praat ik ook niet over leken maar mensen die het zouden moeten weten.
Edwin
Plaats reactie