Weersturing screens automatisch / manueel

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
Plaats reactie
kdewulf
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 19:44

Weersturing screens automatisch / manueel

Bericht door kdewulf »

Hallo
Ik heb weersafhankelijke sturing op onze zonwering (als het niet regent, er niet teveel wind is en het buiten warm genoeg is gaat buitenzonnewering naar beneden aan de juiste kant van het huis - op basis van luminantie-inputs van mijn weerstation). Dit gebeurt automatisch, logica geïmplementeerd in ABB weerstation die cyclisch een trigger geeft om screens naar boven of beneden te doen.
Ik zou nu echter willen kiezen tussen een manuele en een automatische stand - in automatische stand doen de zonneweringen zoals hierboven beschreven, ik manuele stand kan ik ze overrulen zodat bijvoorbeeld de screens naar het terras niet dichtgaan als we aan het barbecuen zijn.
Iemand een idee hoe ik zo'n manuele stand zou kunnen implementeren?
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Weersturing screens automatisch / manueel

Bericht door grindal »

zit er dergelijke functie niet in je weerstation of in je actor van je screens verwerkt?

andere optie is misschien dat je een "block" functie van je weerstation gebruikt? bij manueel bedienen van je screens?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Weersturing screens automatisch / manueel

Bericht door Dré »

Wat grindel zegt, eerst even kijken of je actor of weerstation dit misschien ondersteund, volgens mij, kan ik bij mijn weerstation mijn zonneautomaat in en uit schakelen.

en anders weet ik niet of je misschien een server of logica blokje hebt?
dan zou je met een [AND] functie best wel wat kunnen maken.
Plaats reactie